خانه خانه1-3 زیر و بم‌های عکاسی بحران – درس پایانی: راهی برای دیده شدن...

زیر و بم‌های عکاسی بحران – درس پایانی: راهی برای دیده شدن عکس‌هایتان پیدا کنید

به گزارش راه‌نوشت، سعید فرجی را بیشتر با عکس‌هایش می‌شناسند؛ عکاس بحران و مستندسازی که تاکنون به 15 کشور در 4 قاره جهان سفر کرده و روایتگر بحران‌های آن‌ها شده است. مستندهای «عکاسی زیر آتش»، «سفر به موگادیشو»  و «میرزا جواد» از آثار اوست.

سعید فرجی در یک کارگاه آموزشی با نام «عکاسی زیر آتش» تجربیات خود از سال‌های عکاسی بحران را شرح داده که می‌توانید با مراجعه به بخش از امروز سایت عماریار به تماشای آن بنشینید.

برای دریافت این فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.

درس پایانی: راهی برای دیده شدن عکس‌هایتان پیدا کنید

از فضای مرسوم عکاسی بیایید بیرون؛ این حلقه‌ی مفقوده‌ی هنر ماست. راه انتشار عکس‌ها در گالری‌های هنری نیست؛ باید راهی پیدا کنیم که مخاطبان بیشتری عکس‌هایمان را ببینند.

شروع کنید برای دسته‌ای از عکس‌هایتان بنویسید. وقتی شما بتوانید بنویسید و یک مطلب برای مجموعه خودتان آماده کنید حالا می‌توانید شروع کنید با مجلات و مطبوعات مختلف صحبت ‌کنید تا منتشرش کنند. اینجا دیگر مخاطب شما عکاس‌ها نیستند؛ روزی که شما مخاطبتان را عوض کنید روز شروع کار شماست.

می‌توانید بروید در خیابان بایستید، روی در دانشگاه چهار تا عکس بگذارید، عکس را باید آورد در خیابان تا مردم ببینند؛ تا شما بتوانید کنش ایجاد بکنید و با آدم‌ها گفتگو بکنید.

می‌توانید از فضای اینستاگرام برای دیده شدن عکس‌هایتان استفاده کنید. ممکن است بگویید من 200 تا دنبال‌کننده دارم. 200 تا کم هست؟ 200 نفر دارند عکستان را می‌بینند! اگر شما بخواهید یک نمایشگاه بزنید می‌دانید هزینه‌ی آن چه قدر می‌شود؟ بعد چند نفر می‌آیند در نمایشگاه؟ خیلی زیاد بیایند 100 نفر. بعد شما فرض کنید یک فضایی مثل اینستاگرام دارید که 200 نفر کارتان را می‌بینند. در اینستاگرام هدفمند منتشر کنید. اگر کار آشفته نباشد دیده می شود.

تولید بکنید و راه برای انتشارش پیدا بکنید. اگر ما بتوانیم عکس‌هایمان را در مطبوعات یا اینستاگرام یا … منتشر بکنیم و ادامه بدهیم و ادامه بدهیم توانسته‌ایم کاری بکنیم. این زنجیره شما را در کاری که دارید انجام می دهید برند می‌کند.

این تصور که این مسیر سخت برای «شما»ست را بریزید دور. این مسیر سخت برای همه هست؛ برای این که شما خودتان را اثبات کنید برای این که پخته شوید. دنیا مدلش اینجوری هست که نگذارد شما کار بکنید ولی شما کار بکنید.

همه‌ی آدم‌ها وقتی حرفه‌ای کار می‌کنند به مرور زمان آدم‌های خودشان را پیدا می‌کنند، رسانه‌ی خودشان را پیدا می‌کنند، اسپانسر خودشان را پیدا می‌کنند.

درس قبلی از این سیر:

زیر و بم‌های عکاسی بحران – درس ششم: عکس‌هایتان را به محصول رسانه‌ای تبدیل کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید