به گزارش راهنوشت، قرار است در این دوره درباره نوشتن حرف بزنیم، و یاد بگیریم چگونه با یک فیلم مواجه شویم و زاویه دید خود را پیدا کنیم و روایتی غیر داستانی بنویسیم.
علاوه بر آموزش یادداشت نویسی فیلم، تلاش می شود تا در این دوره نکاتی در باب جستارنویسی هم ارائه شود، و به سراغ معنا و کاربردِ روایتهای غیرداستانی برویم تا دریابیم این مدل روایت ها تا کجا با روایتهای داستانی مشترک هستند و از کجا مسیری دیگر را پیش میگیرند. چرا و در چه مواردی به روایتهای غیرداستانی نیاز داریم؟ یک متن باید شامل چه عناصر و ویژگیهایی باشد تا روایت غیرداستانی نامیده شود؟
روایتهای غیرداستانی طیفی متنوع از نوشتهها را در برمیگیرند: تاریخ، زندگینامه، خودزندگینامه، روزانهنویسی، ژورنالیسم ادبی، زندگینگاره (مموآر)، جستار و به ما کمک میکنند تا زندگی را، تا انسانها و رخدادها و پدیدهها را، حتی غیردراماتیکترینشان را بهتر درک کنیم و به ارزش و معنایشان پی ببریم.
زمان کلاس: یکشنبه های پاییز 1400 – ساعت 18
شروع کلاس: از 7 آذر
*با توجه به این که سطح دوره پیشرفته است سابقه نگارش یادداشت جهت حضور در کلاس ها الزامی است.
*هنرآموز متعهد میشود پس از پایان دوره 4 یادداشت تحویل دهد، در غیر اینصورت می بایست هزینه 400 هزارتومانی دوره را پرداخت کند.
*موارد فوق برای اعضای فعال نهضت نقد عمار مستثنی است.
نحوهی ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی در ایتا به آی دی: @adabe_neveshtan
بخشی از روزمه آقای بدری، مدرس دوره:
- سردبیر ماهنامه داستان
- دیرمسؤول و سردبیر ماهنامه عصرجدید
- دبیر گروه فرهنگی روزنامه ابرار
- دبیر گروه فرهنگی خبرگزاری فارس
- دبیر گروه فرهنگی روزنامه جوان
- روزنامهنگاری در روزنامهها و نشریههای:
قدس، ابرار، همشهری، خورشید، جوان، نگارستان، كتاب هفته، سوره، راه، آیندهسازان، همشهری محله، همشهری داستان، همشهری آیه، مهرنو، موعود، سروش، مهر، داستان، عصرجدید و …