خانه خانه1-2 کارگاه آموزشی آداب نوشتن با محمد حسین بدری

کارگاه آموزشی آداب نوشتن با محمد حسین بدری

به گزارش راه‌نوشت، قرار است در این دوره درباره نوشتن حرف بزنیم، و یاد بگیریم چگونه با یک فیلم مواجه شویم و زاویه دید خود را پیدا کنیم و روایتی غیر داستانی بنویسیم.

علاوه بر آموزش یادداشت نویسی فیلم، تلاش می شود تا در این دوره نکاتی در باب جستارنویسی هم ارائه شود، و به سراغ معنا و کاربردِ روایت‌های غیرداستانی برویم تا دریابیم این مدل روایت ها تا کجا با روایت‌های داستانی مشترک هستند و از کجا مسیری دیگر را پیش می‌گیرند. چرا و در چه مواردی به روایت‌های غیرداستانی نیاز داریم؟ یک متن باید شامل چه عناصر و ویژگی‌هایی باشد تا روایت غیرداستانی نامیده شود؟

روایت‌های غیرداستانی طیفی متنوع از نوشته‌ها را در برمی‌گیرند: تاریخ، زندگی‌نامه، خودزندگی‌نامه، روزانه‌نویسی، ژورنالیسم ادبی، زندگی‌نگاره (مموآر)، جستار و به ما کمک می‌کنند تا زندگی را، تا انسان‌ها و رخدادها و پدیده‌ها را، حتی غیردراماتیک‌ترین‌شان را بهتر درک کنیم و به ارزش و معنایشان پی ببریم.

زمان کلاس: یکشنبه های پاییز 1400 – ساعت 18

شروع کلاس: از 7 آذر

*با توجه به این که سطح دوره پیشرفته است سابقه نگارش یادداشت جهت حضور در کلاس ها الزامی است.

*هنرآموز متعهد می‌شود پس از پایان دوره 4 یادداشت تحویل دهد، در غیر اینصورت می بایست هزینه 400 هزارتومانی دوره را پرداخت کند.

*موارد فوق برای اعضای فعال نهضت نقد عمار مستثنی است.


نحوه‌ی ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی در ایتا به آی دی:  @adabe_neveshtan

بخشی از روزمه آقای بدری، مدرس دوره:

  • سردبیر ماهنامه داستان
  • دیرمسؤول و سردبیر ماهنامه عصرجدید
  • دبیر گروه فرهنگی روزنامه ابرار
  • دبیر گروه فرهنگی خبرگزاری فارس
  • دبیر گروه فرهنگی روزنامه جوان
  • روزنامه‌نگاری در روزنامه­‌ها و نشریه‌های:
    قدس، ابرار، همشهری، خورشید، جوان، نگارستان، كتاب هفته، سوره، راه، آینده­سازان، همشهری محله، همشهری داستان، همشهری آیه، مهرنو، موعود، سروش، مهر، داستان، عصرجدید و …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید