خانه خبر زندگی سید حسن نصرالله، شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی بر...

زندگی سید حسن نصرالله، شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی بر بستر پلتفرم عمایار/ گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان

انتشار مستند «قلب‌الامین»، «مشت آزادگان»، «خاطرات تکه تکه» و … در پلتفرم عمایار جزو اهداف این رسانه برای پرداختن به آثار کشور‌های جهان اسلام است.

یکی از غرفه‌های مورد بازدید پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) غرفه عماریار بود که در بستر سامانه، امکان اکران و انتشار آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

در آن روز جبلی خطاب به مسئول غرفه گفته بود، همان مسیر عماریار که ما می‌شناختیم شما در بستر سکو و وی‌او‌دی (VOD) انجام می‌دهید که کار مهمی است. با اینکار هم دسترسی‌ها گسترده‌تر و امکان نفوذ محتوا بیشتر می‌شود، که به دیدن محتوای سالم کمک می‌کند. 

یکی از شعار‌های این پلتفرم «با خانواده فیلم ببینید» است که باعث می‌شود فیلم‌های سالم مستند، سینمایی، پویانمایی، داستانی کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج از کشور منتشر شود.

بهنام خان‌محمدی، مسئول رسانه غرفه عماریار در نمایشگاه «رصتا» به خبرنگار ما درباره فعالیت این پلتفرم با هدف انتشار آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: ما توجه ویژه‌ای به سینمای کشور‌های عربی داریم و هدفمان پرداختن به آثار کشور‌های جهان اسلام است.

خان‌محمدی ادامه داد: با این نگاه یکسری از کار‌ها را مانند مستند «قلب‌الامین» منتشر کردیم. این مستند تولید کشور لبنان است و برای اولین‌بار عماریار آن را به فارسی ترجمه کرده است. قصه «قلب‌الامین» درباره زندگی شخصی سید حسن نصرالله است، که با پدر، پسر و دخترشان مصاحبه شده است. این مستند هنوز در صداوسیما پخش نشده است. 

مسئول رسانه این غرفه با بیان اینکه سریال «مشت آزادگان» درباره عملیاتی در غزه است، که علیه اسرائیلی‌ها می‌شود، توضیح داد: حتی گفتند که شبیه این عملیات در طوفان الاقصی طراحی شده است. حتی اسرائیلی‌ها گزارش مفصلی درباره این سریال منتشر کردند. چون در رونمایی «مشت آزادگان» یحیی سنوار، رهبر حماس حضور داشته است. این سریال دو سال پیش ساخته شد. ترجمه «مدیر کل ۲» از دیگر آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. این سریال که تولید کشور سوریه است، ادامه «مدیر کل ۱» است. با همان زبان طنز به نقد سیستم اداری سوریه می‌پردازد. حتی یکسری از فیلم‌ها را صداوسیما از ما خریداری کرده و دوبله‌اش کرده است. مانند «مشت آزادگان» که بعد از طوفان الاقصی شبکه افق دوبله و پخش کرد.

وی به «نگهبان قدس»  اشاره کرد و گفت: این اثر برای سه سال پیش عمایار است، دو سال پیش شبکه افق خریداری و دوبله کرد. الان هم سریال «مدیر کل ۲» از ما گرفتند و قرار است از یکی از شبکه‌ها دوبله و پخش شود.

به گفته مسئول رسانه غرفه عماریار، در زمینه تولیدات داخلی هم یکسری از کار‌ها برای اولین‌بار در از این سامانه پخش شده است. مستند «خاطرات تکه تکه» از جدیدترین تولیدات است که درباره شهید ابومهدی المهندس است. آقای مهدی مطهر کارگردان و تهیه‌کننده اثر هستند. پخش اول مستند از عماریار بوده، که در فضای مجازی و پلتفرم‌ها از آن استقبال شده است. روایتگر این مستند دکتر علی خفاف، پزشک شخصی ابومهدی و حاج قاسم است و برهه‌ای که منجر به شهادت آن‌ها شد روایت می‌کند.

خان‌محمدی در پاسخ به این سوال چقدر آثار مرتبط با فتنه ۱۴۰۱ ساخته شد؟ توضیح داد: مستند‌های زیادی مرتبط با وقایع پارسال ساخته و پخش شد، که می‌توان به «موقعیت فرید» یا حادثه تروریستی گوهرشاد اشاره کرد. اتفاقاً اولین مجموعه‌ای که درباره شهید فرید کرم پور حسنوند، آرشام، آرتین و سایر شهدا مستند تولید کرد عماریار بود و از صداوسیما پخش شد.

روز گذشته در اختتامیه نمایشگاه از رسانه عمایار در کنار رسانه‌های نماوا و گپ فیلم آن هم در محور رسانه‌های دارای امکان کنترل والدین و رده‌بندی سنی تقدیر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید