خانه خانه1-3 «AFTER CORONA» و تصویر موفقیت ایرانی‌ها در مواجهه با کرونا

«AFTER CORONA» و تصویر موفقیت ایرانی‌ها در مواجهه با کرونا

به گزارش سایت راه نوشت، «محمد هادی نعمتی» کارگردان مستند «AFTER CORONA» که در این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار سه مستند تروکاژ، خیالتان نفت! و افتر کرونا را در بخش مسابقه دارد، در رابطه با مستند «افتر کرونا» گفت: اوایل که کرونا شروع شد نوع مواجهه مردم دنیا با کرونا و نوع مواجهه مردم ایران با کرونا برایمان جالب بود. در ایران نه به فروشگاهی حمله شد نه دزدی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مردم ایران از قانونی پیروی می کنند که فراتر از قانون های دنیایی است و همین باعث شد که در مقابل کرونا موفق شوند و امروز به واکسن این بیماری نیز دست پیدا کردند.

این کارگردان ادامه داد: کلیت این مستند به زبان انگلیسی است و ده المان را بررسی می کند از جمله اینکه پرستارها، بسیج، مساجد، دکترها، علم و فناوری و … چه کارهایی در این دوران کرونا انجام دادند. همچنین ۱۳ المان مقایسه ای بین ایران و سایر کشورها داریم.

منابع تحقیقاتی مستند افتر کرونا

وی درباره اینکه مستند شما قبل از تولید واکسن کرونا در ایران ساخته شده بود نیز گفت: ما اینطور در مستند بیان کردیم که ایران آنقدر خوب پیش رفته که می خواهد واکسن کرونا را هم تولید کند. اما برای اکران عمومی بخش مفصل تری درباره واکسن به مستند اضافه می کنیم.

این کارگردان درباره منابع تحقیقاتی برای تولید این مستند ادامه داد: برای هر کدام از این ۱۳ المانی که اشاره شد به سراغ کارشناس مربوطه رفتیم. با چند نفر نیز با اسکایپ گفت و گو کردیم. دکتر جامعه شناس آلمانی و خیری در آمریکا از این افراد بودند.

وی درباره هدف کلی از ساخت چنین مستندی گفت: می خواستیم بگوییم مردمی که به قانون های آسمان پای بند هستند پس قطعا در مواجهه با بحران ها راحت تر برخورد می کنند، به نسبت مردمی که به قوانین دنیایی پای بند هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید