خانه دسته‌بندی نشده روایتی از اعجاز در میقان؛ به مناسبت شهادت شهید مجید سلمانیان

روایتی از اعجاز در میقان؛ به مناسبت شهادت شهید مجید سلمانیان

مستند «غریبه در میقان»، مستندی است به عمق شخصیت شهید مجید سلمانیان. شهیدی که در کوچه پس کوچه‌های روستای میقان در حوالی شاهرود شهید بود و در نهایت شهید شد.

در این اثر به خوبی با مونتاژ بخش‌های متعددی از مصاحبه‌های افراد بومی روستای میقان، شخصیت شهید روایت شده و به مرور مستند به روایت دیگر زوایای زندگی شهید نیز می‌پردازد. سازندگان اثر به خوبی تمرکز خود را روی روایت “شهید بودن” مجید سلمانیان پیش از به شهادت رسیدن گذاشته و به خوبی یک روحانی تراز انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده اند.

در مستند «غریبه در میقان»  سازندگان با استفاده صحیح از مصاحبه‌های ظبط شده توانسته‌اند نخست شخصیت و نوع نگاه هر فرد را به طور مجزا به شخصیت شهید ترسیم کنند و در ادامه با استفاده صحیح از تمامی این زوایای گوناگون معاشرت و مشاهده با شهید شخصیت سوژه اصلی را به تصویر کشند.

در ادامه مستند وارد بخش دوم روایت خود شده و سختی‌ها و ناملایمتی‌هایی که بر شهید وارد شده است را روایت می کند. مستند به خوبی و با پرسش یک سوال ساده از تمامی افراد حاضر در مستند نشان می‌دهد که ظرف فکری شهر میقان چقدر برای روح بزرگ شهید کوچک بوده است. آیا در روزگار امروز ما، آن اسلام ناب انقلابی و روحانی تراز انقلاب تحمل می شود؟

در مستند «غریبه در میقان» می‌بینیم که یک روحانی چطور محیط پیرامون خود را متحول کرده و روی آن اثر گذار است همچنین در اثر ، سازندگان با تشریح شرایط فعلی شهر میقان نشان داده اند که چقدر آن محیط بدون مجید سلمانیان ابتر مانده و دچار مشکلات شده است.

در ادامه شهید مجید سلمانیان، خود را به دامان حضرت زینب (س) انداخته و خود ایشان شفاعت‌گر این روحانی مبارز می‌شود. شهید مجید سلمانیان با اعزام به سوریه در قالب مدافعین حرم، در منتطقه خانطومان به شهادت رسید؛ شهید نظر می‌کند به وجه الله و زنده می‌کند حقیقت را. شهید مجید سلمانیان حقیقتی را در میقان زنده کرد که مستند نیز در روایتگر این حقیقت است. حقیقتی که مانند یاد شهید تا ابد زنده خواهد بود.

برای دانلود یا تماشای مستند اینجا کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید