خانه خانه3 دومین روایت سینمایی از شهدای غواص ساخته می‌شود

دومین روایت سینمایی از شهدای غواص ساخته می‌شود

پس از گذشت بیش از 6 سال از اکران فیلم سینمایی «اروند» که نخستین فیلم سینمایی راوی شهدای غواص بود، حالا خبرهایی از ساخت یک فیلم سینمایی دیگر، با همین موضوع به گوش می‌رسد.

به گزارش سایت راه‌نوشت، جواد افشار پس از به اتمام رساندن ساخت دوگانه «گاندو»، قصد دارد سراغ کارگردانی یک فیلم سینمایی با موضوع شهدای غواص برود. فیلم سینمایی «نهر خین» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی حسین پارسایی بتازگی پروانه ساخت دریافت کرده است.

جواد افشار، کارگردانی کارهای دفاع مقدسی را پیش از این هم در آثاری همچون سریال تلویزیونی «کیمیا» تجربه کرده است و با ساخت آثاری در این حوزه آشنایی دارد و از این حیث گزینه‌ای مناسب برای کارگردانی این فیلم است. حسین پارسایی هر چند تاکنون در قامت کارگردان ۲ فیلم در حوزه سینما حضور داشته است اما نخستین تجربه سینمایی خود را به‌ عنوان تهیه‌کننده پشت سر می‌گذارد و «نهر خین» را باید نخستین تجربه تهیه‌کنندگی سینمایی او بدانیم. «نهر خین» یکی از مهم‌ترین مناطق جنگی در طول ۸ سال دفاع‌مقدس است که عملیات‌هایی چون کربلای ۴ و کربلای ۵ در آن رخ داده است. فیلم «نهر خین» به نمایش حماسه‌آفرینی رزمندگان میهن در این منطقه می‌پردازد.

دومین روایت سینمایی از شهدای غواص ساخته می‌شود
فیلم سینمایی اروند

پیش از این، پوریا آذربایجانی نیز سال ۹۴ فیلم سینمایی «اروند» را با موضوع شهدای غواص ساخته بود که این فیلم نخستین فیلم سینمای ایران در حوزه شهدای غواص است. «اروند» ساخته سال ۹۴ به نویسندگی و کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری است که شهریور ۹۵ در سینماهای ایران اکران شد.

فیلم «اروند» داستان یک جانباز اعصاب و روان است که حالا 27 سال پس از پایان جنگ، هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند اما همراه شدن او با یک گروه تفحص، اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن او وارد می‌کند. این فیلم موفق به کسب سیمرغ سیمین جایزه ویژه هیات داوران در سی‌و‌چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

فیلم «نهر خین» دومین روایت سینمایی از شهدای غواص است و با توجه به اینکه پیش‌تولید آن هنوز آغاز نشده است، احتمال اینکه تهیه‌کننده و کارگردان برای تأمین شرایط تولید فیلم دچار مشکل شده باشند بسیار زیاد است. باید دید این فیلم می‌تواند رنگ چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر را به خود بگیرد یا خیر.

منبع: وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید