خانه خانه2 برای دانه دانه فشنگ‌های فیلم التماس کردم / درد و دل‌های حجازی‌فر...

برای دانه دانه فشنگ‌های فیلم التماس کردم / درد و دل‌های حجازی‌فر از مصائب ساخت «موقعیت مهدی» + فیلم

به گزارش راه‌نوشت، هادی حجازی‌فر ، کارگردان و بازیگر فیلم «موقعیت مهدی» در نشست خبری این فیلم که در خانه رسانه چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، درباره هزینه‌های ساخت اثرش گفت: کل قرارداد ما برای ساخت 400 دقیقه سریال و فیلم سینمایی، 30 میلیارد تومان بوده است. از این مقدار فقط 10 میلیارد تومان هزینه ادوات جنگی و سرباز و کارهای عمرانی شده. جزیره مجنونی که در عملیات خیبر می‌بینید ما کاملا آن را بازسازی کردیم.

وی افزود: عوامل کار یک دهم دستمزد معمولی که در یک کار راحت‌تر می‌توانستند بگیرند را نگرفتند. هنوز هم به بعضی بدهکاریم.

این کارگردان ادامه داد: چرا همه چیز می‌تواند ساخته شود اما این اثر ساخته نشود؟ اتفاقا به نظر من چنین کارهایی لازم است ساخته شود برای این که بیداری اتفاق بیفتد؛ بیداری برای کسانی که دستی بر آتش دارند و تصمیم سازند، برای هر کسی که یک نقشی یک جای کوچکی دارد، اگر بتواند تاثیر بگیرد و یادش بیاید که قرارمان چه بوده … چرا؟ چه ایرادی دارد؟ من اگر ایرادی می‌دیدم مطمئن باشید این کار را نمی‌کردم.

حجازی‌فر گفت: دوستان می‌توانند شهادت بدهند؛ من برای دانه دانه فشنگی که در این کار استفاده کردیم، دویدم، خواهش کردم و التماس کردم. من به شما قول می‌دهم که اجازه ندادیم یک ریال اسراف یا غیب بشود و تمام مسئولیت قانونی و شرعی‌اش را هم به عهده می‌گیرم.

وی در پایان بیان داشت: ان شاءالله سریال را هم خواهید دید و به من حق خواهید داد که هر کسی که کارشناس باشد و بتواند برآورد کند، امکان تولید چنین اثری زیر 60 – 70 میلیارد تومان نیست.

«موقعیت مهدی» فیلمی سینمایی در ژانر دفاع مقدس است که به بخشی از زندگی فرمانده شهید باکری و رشادت‌های لشکر عاشورا در عملیات‌های بدر و خیبر در دفاع مقدس می‌پردازد و در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید