خانه پرونده دانلود کارگاه نشریه سینمایی و ساخت مستند با حامد شکیبانیا / سریع...

دانلود کارگاه نشریه سینمایی و ساخت مستند با حامد شکیبانیا / سریع و پیوسته به سمت پیشرفت

جناب حامد شکیبانیا از اون فیلمسازها و تهیه کننده هاییه، که هیچ وقت از ساختن خسته نمیشه و همیشه تو پستوی ذهنش چند تا ایده داره که اگر شرایط اش فراهم باشه به هیچ قیمتی ساختنش رو از دست نمیده.خودش میگه هنوز تا دلت بخواد سوژه هست که میشه باهاش کلی مستند تو ژانر های مختلف ساخت.

آقا حامد درمورد همه چیز مستند ساخته از “ایران و غرب” و “من بمب هسته ای نیستم” بگیر تا “مادر کشی” و “چغامیش” و “دانشمند” هرکدوم تو یک سبک ومتفاوت و مختلف.

حامد شکیبانیا چند سالی هست که برای شبکه های معتبر جهانی مثل نشنال جئوگرافی و الجزیره و آرته هم مستند هایی مثل حیات وحش ایران،ایران بدون آب، و .. رو ساخته و آثارش برگزیده چندین و چند جشنواره داخلی و خارجی بوده.

حامد مهندسی مخابرات خونده اما اون هم جزءاخراجی ها است و کارهایی که ساخته و می کنه ربط چندانی به رشته تحصیلی اش نداشته.

او سالها است که تو حوزه فیلم و سینما فعالیت می کنه، داور چندین جشنواره داخلی و خارجی بوده ،عضو شورای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده،سردبیری همشهری بیست وچهار رو عهده داره بوده و از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان مستند هم هست.و خلاصه کلی مسئولیت های فرهنگی با انبوهی از تجارب که طی این سالها کسب کرده

پس اگه شما هم به فضای فیلم و سینما خصوصا مستند علاقه دارین و دوست دارین که تجربیات حامد شکیبا نیا طی این سالها رو بشنوید یه سر به سایت عماریار بزنید و کارگاه آموزشی حامدخان شکیبانیا رو اون جا تماشا کنید.

“کار با کیفیت ساختن” شاید چکیده حرف های حامد شکیبا نیا در این کارگاه آموزشی باشه، شکیبا نیا تو این کارگاه در توضیح چگونگی ساخت یک اثر با کیفیت گفت: خلاقیت و آزادی دو مولفه مهم و موثر، در ساخت یک اثر با کیفیت است. اما مهمتر از آن داشتن تدارکات لازم برای انجام این کار است.

وی در توضیح این موضوع گفت: همانطور که شما برای میهمانان خود از قبل تدارک لازم را می بینید که آبرویتان حفظ شود و شان خود را حفظ کنید و مهمان خود را احترام کنید؛ برای ساخت یک اثر هنری هم به همین میزان دقت و تمرکز و وسواس نیاز است تا اثری با کیفیت ساخته شود.

وی با بیان اینکه تنها تدارک دیدن و داشتن ابزار کافی نیست،گفت:همچنان که شما برای رسیدن به یک هدف خاص، مثلا برنده شدن در مسابقه، همه پشتکار خود را به کار می برید برای خلق یک اثر با کیفیت نیز باید تمام پشتکار خود را به کار گیرید، تا آن اثر به نتیجه مطلوب برسد.

شکیبا نیا در پایان تصریح کرد: کلید همه این مباحثی که در کارگاه امروز مطرح شد، در “اهمیت دادن” است.اگر شما به اثری که می سازید توجه لازم را نداشته باشید و نسبت به آن بی اهمیت باشید و سرسری از آن عبور کنید که فقط چیزی ساخته باشید، دیگران هم هنگام تماشای اثر شما، اهمیتی به کار شما نمی دهند و به راحتی از آن عبور خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید