خانه گفت و گو بیایید دغدغه هامان را فریاد بزنیم

بیایید دغدغه هامان را فریاد بزنیم

اشاره | دختری برای اولین بار است که می خواهد خودش را برای دادن رای آماده کند اما پدرش تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای از کار وی ممانعت می کند و او را برای چراندن گوسفند به صحرا می فرستد که در نهایت با گم شدن یکی از گوسفندان ماجرای جدیدی آغاز می شود.

بیایید دغدغه های مان را فریاد بزنیم

یونس شهباز در گفت و گو با ما، اظهارداشت: به دلیل این که بنده در عرصه موضوعات مرتبط با دفاع مقدس فعال هستم در آنجا می‌توانم آنچه را که در سینما به دنبالش می‌گردم بیابم. تا آنجا که من از صحبت‌های دبیر جشنواره و همچنین پی‌گیری که در طول این چند سال داشته‌ام متوجه شد‌ام جشنواه مردمی فیلم عمار دغدغه ارزش‌های نظام وانقلاب را دارد و بنا دارد در حفظ این ارزش‌ها گام بردارد. این‌‌ همان چیز‌هایی است که مردم ما برایش انقلاب کرده‌اند که متاسفانه در برخی از بخش‌ها به گوشه‌ای رانده شده است. جزو آن دسته‌ای نیستم که برای جشنواره‌ای فیلم بسازم تا دیده شود دغدغه من به عنوان فیلم ساز دغدغه‌های رهبرم در فرهنگ است و خوشحالم در سینما جشنواره‌ای شکل گرفته تا بتوانم در آن با خیال راحت این دغدغه را فریاد بزنم.

ارزش ها باید شعار شوند نه شعار ها ارزش

وی در ادامه گفت: برخی که فیلم‌های بنده را می‌بینند می‌گویند که شعار زدگی در برخی از صحنه‌ها دیده می‌شود که ممکن است مخاطب آن رانپذیرد. این یک فیلم تقریباً سیاسی است یا حداقل موضوعیت آن به این سمت بیشتر سوق دارد که تلاش کردم در عین حال مردمی بودنش نیز حفظ شود. در حقیقت یکی از مسائل بنده این است که چرا به سمتی رفته‌ایم که شعار دادن تبدیل به ارزش شده است بلکه این ارزش‌ها هستند که باید شعار ما شوند. این مردم هستند که در مرحله اول می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام فیلم شعار می‌هد و کدام فیلم نیز حرف دلشان را می‌زند.

عمار جایی امن برای دغدغه های فیلم سازان بسیجی

شهباز با اشاره به این که جشنواره مردمی عمار حرف دل اکثریت مردم را می زند اذعان داشت: از سومین جشنواره مردمی فیلم عمار تمام فیلم‌های حاضر در این جشنواره را دنبال کرده‌ام زمانی که در ابتدامخاطب آن‌ها بودم متوجه شدم که چقدر دیدگاه این جشنواره و مسیری که پیش گرفته نزدیک به ذهنیت من است. جشنواره‌های کمی داریم که در آنجا بتوانیم حرف دلمان را بزنیم بدون اینکه رانده شویم. اما اینجا فضایی در عمار فراهم شدهاست که بلند فریاد بزنیم و بگوییم که ما فیلم ساز حزب اللهی هستیم و کسی به ما چپ نگاه نکند. این جشنواره حرف‌های دل مردم را رسانه ای می کند و این از هر چیز دیگری با ارزش‌تر است. عمار جایی امن برای فیلم ساز انقلابی و حزب اللهی است که دغدغه‌هایش دغدغه‌های رهبری است.

برخی فیلم های انقلابی را درلابی خفه می کنند

این کارگردان با انتقاد از این که نباید از نگاه افرادی که غرب زده هستند بترسیم گفت: یکی از انتقاد‌هایی که به امثال خودم دارم این است که چرا باید بترسیم از اینکه فیلمهای خودمان را برای آن دسته از سینماگرانی که خودشان را بانی سینما می‌دانند نمایش دهیم و یا اینکه البته سعی کردم با شجاعت از عقایدم دفاع کنم و با آن‌ها وارد مذاکره شوم و حتی به دنبال تاثیر گذاری به نوع نگاه آن‌ها بوده‌ام. یکی از دلایلی که ترس داریم شاید این است که آن‌ها ما و فیلم‌‌هایمان را در لابی خفه کنند و اجازه دیده شدن و یا حتی ورود به فضای حرفه‌ای‌تر را ندهند. اما عمار می‌تواند فضا را برای گردهمایی افراد هفکر مهیا کند تا شاهد باشیم که تنها نیستیم و در صورت کنار هم بودن می‌توان جریان‌های خوبی را در سینما به راه بیاندازیم.

فیلم هایم را نمایش می دهم حتی در یک هتل

وی این چنین ادامه داد: باید برای نشان دادن فیلم‌‌هایمان بجنگیم حتی اگر شده است به هتلی می‌روم و از صاحب آنجا می‌خواهم فیلمم را در نمایشگر داخل لابی هتل به نمایش بگذارد و افراد را جمع می‌کنم تا در‌‌ همان جا فیلمم را ببینند. همیشه یک DVD از فیلم‌هایم را به همراه دارم و هر کجا که فرصت پیدا شود آن ها را به نمایش می‌گذارم. زمانی که می‌گوییم ما یک فیلم ساز انقلابی هستیم باید ترس را کنار بگذاریم و برای هدفمان جهاد کنیم. وظیفه حکم می‌کند تا دین خود را از طریق حرفه تاثیر گذاری که انتخاب کرده‌ایم به شهدای این سرزمین ادا کنیم. در جنگ رسانه‌ای باید تعارف‌ها را کنار گذاشت و با جدیت تمام به راه خود ادامه دهیم.

فیلم ساز نباید برای ساخت فیلمش ناز بکشد

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان تلاش کرده فیلم سازانی تربیت کند که بتوانند فیلم‌های ارزشی بسازنند. آموزش دادن نمی‌تواند تنها کمک کننده باشد بلکه باید به لحاظ مالی این فیلم سازان تامین شوند. فیلم سازی هزینه دارد نمی‌توان از هیچ کدام از هزینه های فیلم کوتاه آمد در این صورت باید کیفیت را کنار گذاشت. فیلم ساز نمی‌تواند با ناز کشیدن افراد مختلف بودجه فیلمش را تامین کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید