خانه خانه1-3 «آقای قصه‌گو»، روایتگر قصه‌ی زندگی محمدرضا سرشار / نویسنده‌ای که مخاطبان پروپاقرص...

«آقای قصه‌گو»، روایتگر قصه‌ی زندگی محمدرضا سرشار / نویسنده‌ای که مخاطبان پروپاقرص نوجوان دارد

به گزارش راه‌نوشت، محمدرضا سرشار یا همان رضا رهگذرِ قصه‌های ظهر جمعه، از کتابخانه‌های حاشیه‌ای مشهد سر برآورده؛ نوجوانان پایین شهری، از مشتری‌های پروپاقرص قلم محمدرضا سرشار شده‌اند. با داستان‌هایش زندگی می‌کنند و انرژی می‌گیرند. اما سرشار چه زمانی شد رضا رهگذر؟

مستند «آقای قصه‌گو»، ساخته محمدمهدی خالقی، روایتی جمع و جور از زندگی ادبی سرشار را بیان می‌کند. در این اثر 28 دقیقه‌ای، روایت‌هایی از داستان‌نویسی در سپاه دانش، جرقه آغاز برنامه «قصه ظهر جمعه»، فعالیت در حوزه هنری، راه‌اندازی مجله «سوره» نوجوانان و سایر فعالیت‌های وی ارائه می‌شود.

مستند آقای قصه‌گو

نمایش ارتباطی که نوجوانان با آثار استاد سرشار گرفته اند، روی دیگر این مستند است. یکی از عوامل موفقیت یک نویسنده این است که آثارش توسط مخاطبین خریده و خوانده شود. اگر نویسنده ای شمارگان چاپ کتاب‌هایش غالبا بیشتر از 100 هزار نسخه باشد، به معنی آن است که آثارش در جامعه و میان مردم دیده می‌شود. آثار محمدرضا سرشار هم در بین مخاطبین نوجوان رواج دارد.

این مستند اما ضعف‌هایی هم دارد. بسیار کوتاه است. به دفعات توضیحات افراد مختلف درباره سوژه بیش از آن که توصیفی و ملموس باشد، کلی و تحلیلی است. تدوین مناسبی هم ندارد. فلسفه گرفتن برخی سکانس‌ها هم مشخص نیست.

در مجموع برای آشنایی با زندگی ادبی و فعالیت‌های استاد سرشار، تماشای این مستند نسبتا کوتاه توصیه می‌شود.

نویسنده: محمدصادق شریفی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید