خانه دسته‌بندی نشده آخرین اخبار از پخش نسخه سریالی «موقعیت مهدی»/ حجازی‌فر: «مراحل فنی سریال...

آخرین اخبار از پخش نسخه سریالی «موقعیت مهدی»/ حجازی‌فر: «مراحل فنی سریال «عاشورا» در حال انجام است. باید به کیفیت مدنظرمان برسیم.»

سریال شهید باکری که نام‌های مختلفی را به خودش دید سرانجام با عنوان «عاشورا» به نمایش درخواهد آمد. البته نسخه سینمایی‌ آن نیز با نامِ «موقعیت مهدی» در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است. عملکرد خوبِ این فیلم در سینما و فضایِ جشنواره‌ها، یک بار دیگر نشان داد تلویزیون می‌تواند با سرمایه‌گذاری درست، منتخبی در میانِ سینمایی‌ها هم داشته باشد. 

پیش از این، سیمافیلم مجموعه‌هایی چون «لیلی با من است»، «سفر به چزابه»، «مهمان مامان»، «بانی چاو» و «عبور از خط سرخ» را تهیه و تولید کرده است. نسخه‌های سینمایی این آثار در جشنواره حضور خوبی داشتند. هادی حجازی‌فر به عنوان بازیگر در فیلم‌های مختلفی درخشیده و باید دید مخاطبان از نسخه سریالی «موقعیت مهدی» چه استقبالی خواهند داشت؟

همچنان زمان پخش سریال «عاشورا» به صورت قطعی اعلام نشده و گمانه‌های زیادی درباره زمان پخش آن وجود دارد. حتی قرار بود این سریال در اسفندماه 1401 و همزمان با سالگرد شهادت مهدی باکری روی آنتن برود.

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مراحل پس‌تولید در حال سپری است، کفت:« مخاطبان به زودی می‌توانند منتظرِ «عاشورا» باشند.» این حرف شاید پاسخی به شائبه‌ها و گمانه‌هایی بود مبنی بر اینکه این سریال در شرایط پس‌تولید متوقف شده است.

جبلی در میانِ صحبت‌های خود به کنداکتور محرم و صفر هم اشاره کرده است که قرار بوده تا «عاشورا» به آنتنِ این مناسبت‌ها برسد اما به دلیل برخی آماده‌سازی‌ها این اتفاق نیفتاد. 

هادی حجازی‌فر بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان «موقعیت مهدی» نیز او در پاسخ به اینکه بالأخره چه زمانی نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» روی آنتن خواهد آمد، گفت: «واقعاً فعلاً چیزی نمی‌توانم بگویم. ما داریم تلاش‌مان را می‌کنیم کار را به بهترین کیفیت برسانیم؛ با مدیران صحبت کرده‌ایم و مشکلات‌مان را گفته‌ایم. در حال اقدام است و این‌طوری نیست کار خوابیده باشد. داریم انجام می‌دهیم. اما زمان دقیق پخش نمی‌توانم بدهم.»

او همچنین به این نکته اشاره کرد که سریال «عاشورا» 7 قسمت خواهد بود. 

وی افزود: «مراحل فنی سریال «عاشورا» (همان نسخه سریالی موقعیت مهدی) همزمان با تدوین، صداگذاری و جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ آن پیگیری می‌شود. باید کیفیتِ مدنظرمان که قولش را داده‌ایم اتفاق بیفتد. زمانِ پخش سریال «عاشورا» مهم نیست؛ مهم کیفیت این اثر است که در حد و نام لشکر عاشورا و شهید باکری و دیگر شهدایی باشد که در این لشکر بودند. ما یکسری مسائل و مشکلات داشتیم که حل شده‌اند. کار دارد سیر خودش را دنبال می‌کند. با مدیران تلویزیون و سیمافیلم صحبت کرده‌ایم که کمک کنند کار با بهترین کیفیت ارائه شود.»

داستان «موقعیت مهدی» در زندگی شهید باکری در دوران نوجوانی و بزرگسالی می‌گذرد و بخش عمده فیلم در دو عملیات بدر و خیبر سپری می‌شود. پیگیری‌ها از داستانِ سریال نشان می‌دهد که «عاشورا» به صورت جامع‌تری به زندگی شهید مهدی باکری می‌پردازد.  

این اثر در 6 استان کشور ضبط شده است؛ شهرهایی همچون تهران، آبادان، اهواز، زنجان، هشتگرد. یکی از نکات جالب توجه این اثر، بازسازی سال‌های  1330 تا 1362 در این مجموعه تلویزیونی است. در کنار هادی‌حجازی‌فر که نقش شهید مهدی باکری را بازی می‌کند، بازیگرانی همچون وحید آقاپور و روح‌الله زمانی و بسیاری دیگر از بازیگران جوان و مستعد در فهرستِ بازیگران سریال “عاشورا” و فیلم “موقعیت مهدی” دیده می‌شود. 

باید دید سیمافیلم و دست‌اندرکاران امر پخش، برای نمایشِ نسخه سریالی «موقعیت مهدی» چه برنامه‌ای خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید