خانه خانه2 یادداشت نشریه خط حزب‌الله درباره روشنگری‌های نادر طالب‌زاده / چرا فعالیت مجاهدان...

یادداشت نشریه خط حزب‌الله درباره روشنگری‌های نادر طالب‌زاده / چرا فعالیت مجاهدان عرصه تبیین و روشنفکری از قبیل مرحوم طالب‌زاده مهم است؟

“حتما باید تا قبل از انتخابات بالا بیاید.”

به گزارش راه‌نوشت، صحبت بر سر انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 و یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای است. بازی رسانه و مخاطب قرار دادن افکار عمومی ایرانیانِ داخل ایران آن قدر جذاب بود که سعودی ها را هم وسوسه کند تا با پمپاژ دلارهای نفتی یک رسانه فارسی زبان علم کنند در کنار جبهه رسانه‌ای که از قبل در برابر جمهوری اسلامی صف کشیده بود. شبکه ای که هر چند به زبان فارسی فعالیت می‌کند اما دم خروس فعالیت‌های نه فقط علیه جمهوری اسلامی بلکه ضد ایران آن به حدی بالاست که در میان خود اپوزیسیون جمهوری اسلامی هم صدای دیگران را در آورده است. شبکه ای که امروز هم به یکی از سرچشمه های اصلی تزریق یأس و نومیدی به افکار عمومی تبدیل شده است.

فقط واقعیت جاری موجود در ایران امروز نیست که قربانی اعوجاج نمایی این زنجیره تحریف و دروغ شده است. بخش دیگری از این زنجیره بزک کردن یکی از سیاه ترین دوران های تاریخ ایران است. بازنمایی این دوره تاریخ که با کودتای انگلیسی شروع شد و با کودتای آمریکایی تداوم پیدا کرد و در فرایندی پلیسی و جو اختناق، یکی از ریشه‌دارترین ملل جهان با تاریخ و فرهنگ غنی و پرافتخار را مفتخر به دریافت لقب ژاندارم خاورمیانه کرده بود که نگهبان و پاسبان منافع غرب و آمریکا در دل جهان  اسلام باشد را با تصویری که امروز در بخشی از زنجیره تحریف و دروغ رسانه ای و فرهنگی به افکار عمومی ارائه می شود مقایسه کنید تا مشخص شود واقعیت چرکین تاریخی با چه حجم از دستکاری و اعوجاج در حال بازنمایی است. تولید محصولات متعدد در بستر زمانی تاریخ یکصد سال اخیر ایران و وارونه نمایی واقعیت برخلاف آنچه که جریان داشته در دل چنین منطقی قابل تعریف است.

این فرایند تحریف و اعوجاج معنایی محدود به یک دوره تاریخی صرف یکصد سال اخیر ایران است. تاریخ انقلاب و حتی پرافتخارترین دستاوردهای بعد از انقلاب هم در در دل این اعوجاج معنایی در حال تعریف و واژگون‌نمایی است. فقط در یک قلم، این زنجیره تحریف و معوج از هشت سال دفاع مقدس که یکی از پرافتخارترین برگ های تاریخ ملت ایران است به گونه ای بازنمایی می شود که هیچ دستاوردی نداشته و صرفا یک کشورگشایی بی‌حاصل از سوی جمهوری اسلامی بوده که باعث ریختن خون ده ها هزار ایرانی بی گناه شده. واقعیت ماجرا برای هر ناظر منصف بیرونی اما آن است که دفاع مقدس تنها دوره تاریخی سیصد چهارصد سال اخیر تاریخ ایران است که دشمن خارجی با خبث طینت چشم طمع به تمامیت ارضی ایران داشته و به دلیل همت و اراده ایرانیان در محقق کردن نیت شوم خود ناکام مانده. تاریخ معاصر ایران تا قبل از دفاع مقدس هشت ساله، پر از دردها و تهاجم های خارجی است که در هر مرتبه بخشی از خاک این دیار به یغما رفته است.

دفاع مقدس تنها یکی از دستاوردهای ملت ایران است. زنجیره تحریف و دروغ با همان قدرت مشغول اعوجاج در سایر دستاوردهای جمهوری اسلامی است. در چنین وضعیتی است که ضرورت صدور فرمان جهان تبیین از سوی رهبر انقلاب معنادارتر جلوه می کند. تیغ تجزیه طلبی، کودتا، جنگ نظامی و اکنون هم برگ های آخر جنگ اقتصادی تحمیل شده از جانب دشمن همه یک به یک در برابر جمهوری اسلامی کند شده است. روی آوردن دشمن به تحریف و اعوجاج از یک سو مایه خرسندی و به معنای نومیدی و یأس از سایر ابزارهاست و از یک سو هم نگران کننده است که جنگ به مبادی شناختی و ادراکی کشیده شده. عرصه ای که هم جهاد در آن سخت تر است و هم فتنه ها پیچیده تر: « در قبال این حرکت گمراه کننده ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و به خصوص جوان ها، «حرکت تبیین» خنثی کننده ی این توطئه ی دشمن و این حرکت دشمن است.» (1400/07/05)

با همه این احوالات اما دست انقلاب هم خالی نیست. تجربه همه بحران های پس از انقلاب نشان داده که انسانِ انقلاب اسلامی هر گاه حجاب نفسانیات خود را از میان برداشته توانسته در این مصاف نابرابر موثر واقع شود. چهره هایی مانند حاج قاسم سلیمانی در عرصه معرکه میدانی و فیزیکی و شهید سید مرتضی آوینی در عرصه جهاد فرهنگی و رسانه ای نمونه این مدعا محسوب می شوند. نمونه اعلایی از انسان انقلاب اسلامی که هر گاه از نفسانیات و پرداخت به خود رها شدند به سرچشمه انرژی و توان نامتناهی خلیفه‌اللهی انسان رسیدند. جایی که دیگر از دستگاه باطل با همه زرق و برقش هم کاری ساخته نیست. مسیری که نهایت آن همانی است که انبیای عظام الهی آن را پیمودند و به جنگ طواغیت زمان رفتند.

اهمیت شخصیت هایی که با اقتدا به این مسیر مقدس قدم در آن می گذارند و به جنگ تحریف و دروغ می روند هم در چنین بستری قابل تحلیل است. مرحوم نادر طالب زاده یکی از رهروان این مسیر مقدس بود. تعیین یک سنگر و محدوده تخصصی برای پیگیری خنثی سازی فعالیت ها و ذهنیت سازی های دشمن در کنار موضوع مهم پرورش نیروی انسانی اردوگاه جبهه حق برای تکثیر این تفکر اقدامات موثری در این مسیر است. تکریم و تمجید از این افراد تکریم و تمجید از نهضت جهاد مقدس تبیین است. جهادی که به جنگ طواغیت زمان و زر و زور و تزویر رفته و مسیری در امتداد توحید و رها کردن انسان از بند همه وابستگی ها را پیش روی خود دارد.

منبع: نشریه خط حزب‌الله – شماره 339

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید