خانه خانه1-2 ترس کودکان از واکسن سوژه فیلم جذاب «سوزن» / اقتباس از خاطرات...

ترس کودکان از واکسن سوژه فیلم جذاب «سوزن» / اقتباس از خاطرات یک خانم انقلابی 17 ساله

به گزارش راه‌نوشت، یوسف جعفری کارگردان فیلم «سوزن»، در گفت‌وگویی در خصوص ایده این فیلم کوتاه بیان کرد: «ایده “سوزن” از خواندن کتاب خاطرات یک خانم انقلابی ۱۷ ساله گرفته شد. این خانم در کتاب خود نوشته است وقتی در اردوهای جهادی برای واکسیناسیون کودکان به شهرستان سفر می‌کردند، کودکان از ترس سوزن فرار می‌کردند.»

وی با بیان اینکه دهه شصت سوژه های ناب بسیاری دارد که می‌توان سال‌ها درباره آن فیلم ساخت، گفت: «موفقیت، دریافت جایزه نیست؛ به ثمر رسیدن فیلم ما پس از گذراندن چالش های مختلف، بزرگترین جایزه من است.

جعفری با اشاره به کارکردهای موسیقی در فیلم اظهار داشت: «ایجاد ریتم و تفسیر موقعیت از مهم‌ترین کارکردهای موسیقی است که ما توانستیم از آن به نحو احسنت در فیلم خود استفاده کنیم. موسیقی “سوزن” حس سینما را در مخاطب زنده می کند.»

وی ادامه داد: «کارگردانی، مجموعه‌ای گسترده شامل میزانسن، دکوپاژ، صحنه و شرایط است. با ذهنیت و برنامه‌ریزی به لوکیشن می رویم اما مجبوریم فیلمبرداری را بر اساس شرایط انجام دهیم. فیلمبرداری و کار با بیش از ۴۰ کودک شرایط کار را برای ما سخت‌تر می‌کرد.»

کارگردان فیلم «سوزن» در خصوص انتخاب بازیگر نقش فاطمه بیان کرد: «انتخاب بازیگر برای نقش فاطمه، چالشی جدی بود. شخصیت فاطمه‌ای که در فیلم می‌بینم بسیار نزدیک به واقعیت این بازیگر است.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید