خانه خانه3 مستند-مسابقه «محله ما» با محوریت محله‌ها و مساجد / حل محله‌محور مسائل...

مستند-مسابقه «محله ما» با محوریت محله‌ها و مساجد / حل محله‌محور مسائل مردم، سوژه مسابقه

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: نخستین مستند-مسابقه محله محور با رویکرد حل مسئله‌های مردم و با مشارکت حلقه‌های میانی و با محوریت مساجد، به همت بنیاد هدایت در حال ساخت است و بناست از شبکه اول سیما پخش شود.

به گزارش راه‌نوشت، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در گفت‎‌‌و‌گویی از تولید نخستین مستند-مسابقه محله‌محور به همت این بنیاد و با همکاری صداوسیما خبر داد و اظهار داشت: بنیاد هدایت در راستای مأموریت اساسی خود با عنوان «تعالی شبکه امامت» مجموعه آموزش‌هایی با رویکرد توانمندسازی امامان محله و مساجد در حل‌ مسئله‌ی محله را برنامه‌ریزی کرده است که بر اثر این آموزش‌ها، امامان با همراهی مردم و راهبری حلقه‌های میانی، برای حل‌ مسئله قیام کردند. در طول این مدت طیف وسیعی از مشکلات مردم در روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهرها حل شد.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به اهداف برگزاری این مستند-مسابقه گفت: پس از این سلسله اقدامات خوبی که در میدان انجام شده است، اکنون این ضرورت احساس می‌شود که با هدف الگودهی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی روند حل مسئله‌های محله با رویکرد مسجدمحور، عموم مردم در محله‌های مختلف را فراخوان کنیم تا در قالب یک مستند-مسابقه به حل مشکلات محله بپردازند.

مستند-مسابقه محله ما

نمایش تصویر روشنی از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسئله در قاب رسانه ملی

میرمحمدیان افزود: در قالب این مستند-مسابقه، مردم با همراهی حلقه‌های نخبگانی و محوریت مسجد و همچنین با رویکرد محله‌محوری و امام‌محوری تلاش می‌کنند تا تصویر روشنی از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسئله به نمایش بگذارند.

مدیرعامل بنیاد هدایت در توضیح علت انتخاب قالب مستند-مسابقه گفت: کارهای بسیار زیبایی در محله‌ها در حال شکل‌گیری است، اما آن‌گونه که باید گزارش این خدمات جهادی به گوش مردم نمی‌رسد. مستند-مسابقه تلویزیونی می‌‎تواند هنرمندانه این ظرفیت را به تصویر بکشد.

کدام مساجد و محلات در این مسابقه شرکت می‌کنند؟

میرمحمدیان به تألیف نظام مسائل محله از سوی واحد پژوهش بنیاد هدایت مبتنی بر اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مستند-مسابقه، عموم افرادی که شرکت می‌کنند براساس آن نظام مسائل به سمت کشف مسئله‌های محله می‌روند. اولویت ما این است که در یک فضای نظام‌مند، مهندسی شده و با طراحی منطبق با زیست‌بوم فرهنگی و بومی هر محله اولویت‌بندی و اقدام برای حل مسائل صورت بگیرد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه چه خواهند کرد؟

مدیرعامل بنیاد هدایت، سیر محتوایی و آیتم‌های مختلف این مستند-مسابقه را تشریح کرد و گفت: مسئله‌شناسی، ظرفیت‌سنجی، ریشه‌یابی مشکلات، انتخاب ریشه اصلی و اولویت‌بندی موضوعی مهم‌ترین مسئله محله، یافتن راه‌حل، تقسیم وظایف و شروع به حل مسئله، فرآیندی است که طراحی شده تا شرکت‌کنندگان در این مستند-مسابقه آن را طی کنند و در نهایت به نتیجه مطلوب برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مستند مسابقه «محله ما» به کارگردانی سید حمید امامی و تهیه‌کنندگی محسن رفیعی و همچنین به سفارش بنیاد هدایت و با نظارت و پیگیری مرکز رسانه و گفتمان‌سازی این بنیاد در مراحل اولیه تولید قرار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید