خانه خانه3 «عمق میدان» در شبکه افق / منشور مستند انقلاب اسلامی از نگاه...

«عمق میدان» در شبکه افق / منشور مستند انقلاب اسلامی از نگاه مستندسازان

به گزارش راه‌نوشت، چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مستندسازان داشتند، فرمودند: امروز دشمنان این ملّت و دشمنان این انقلاب و دشمنان این نهضت عظیم مردمی به سراغ تحریف و دروغ و تغییر واقعیات در ذهن‌ها رفته‌اند؛ چیزی که می‌تواند ذهن‌ها را روشن کند، همین مستندهای شما است. البته فیلم غیر مستند هم می‌تواند نقش ایفا کند اما مستند، سر راست‌تر و رو راست‌تر و متکی به واقعیت و نشان‌دهنده‌ آن است.

شبکه افق به دلیل اهمیت سخنان مقام معظم رهبری درباره مستند، قصد دارد تا مجموعه «عمق میدان» را در نوبت پخش قرار دهد و سعی شده طی گفت‌و‌گو با مستندسازان به تبیین سخنان رهبری پرداخته شود.

«صدرا عبدالله شاکری»، تهیه‌کننده این مجموعه درباره اهداف ساخت آن گفت: رهبر معظم انقلاب یک هفته پس از دیدار با مستندسازان، مختصری از سخنان خود را مکتوب کردند و حوزه هنری آن را با عنوان «منشور مستند انقلاب اسلامی» رونمایی کرد. پس از آن این مهم به ذهن ما خطور کرد که با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری این موضوع باید اهمیت بسیاری داشته باشد.

وی افزود: به همین منظور بر آن شدیم تا با همکاری بچه‌های دانشکده خبرگزاری فارس به تحلیل این سخنان گران‌سنگ بپردازیم تا بتوانیم به زبان ساده و روان آن را در اختیار مخاطبین قرار دهیم.

تهیه‌کننده عمق میدان تاکید کرد: بیشتر زحمت ساخت این مجموعه مستند بر دوش دانشجویان دانشکده خبر خبرگزاری فارس بود و به حمدالله در انتها از کیفیت مطلوبی هم برخوردار شده است. این مجموعه در ۹ قسمت به بررسی عملکرد بخش‌های مختلف درگیر با ساخت مستند از زبان مسئول مستقیم آن واحد پرداخته است و طبق برنامه این مجموعه مستند در سه ماه تولید شد.

وی در پایان ضمن اشاره دوباره به انگیزه اولیه ساخت این مستند که تبیین سخنان مقام معظم رهبری بود، گفت: البته ما در کنار انگیزه اولیه، به دنبال آن بودیم تا نشان دهیم فردی در جایگاه رهبری چه طور آن قدر دقیق در این حوزه اشراف داشته‌اند. نگاه بازی که پشت منشور مستند انقلاب اسلامی و سخنان رهبری در دیدار با مستندسازان وجود دارد می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. آن سخنان آن قدر پخته و دقیق بود که می توانم همین امروز عمق میدان ۲ را درباره آن‌ها تهیه کنم.

مجموعه مستند «عمق میدان» در قالب هشت قسمت هر روز به غیر از پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۲  از شبکه افق پخش می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید