خانه خانه3 مستند «شبیخون» رونمایی شد

مستند «شبیخون» رونمایی شد


مراسم رونمایی از مستند «شبیخون» به کارگردانی محسن قیصری به همت سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برگزار شد.

به گزارش راه نوشت، مراسم رونمایی از مستند «شبیخون» به همراه بزرگداشت فرمانده عملیات شبیخون، شهید علی غیوراصلی، غروب پنجشنبه ۲۵ شهریورماه در کافه ‌نخلستان سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برگزار شد.

در بخشی از این مراسم فرزند شهید غیوراصلی ضمن تشکر از عوامل مستند، گفت:«من متولد آبان ۵۹ هستم و همزمان با چهلم پدرم به دنیا آمدم و همیشه برای من شنیدن اتفاقات آن شب جذابیت داشت. از همه کسانی که تلاش کردند تا این خاطرات بازتولید شود تشکر می‌کنم و برای همگی آرزوی سلامتی دارم.»

در ادامه ضمن گرامیداشت یاد زنده‌یاد عبدالله هویزی که یکی از رزمندگان این عملیات بود و چند روز پیش بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت، از محسن قیصری، کارگردان مستند «شبیخون» تقدیر شد. محسن قیصری، کارگردان مستند نیز گفت:«دلیل جمع شدن همه ما در این محفل نورانی، گرامیداشت یاد عملیات بزرگ ۹ مهر ۱۳۵۹ بود. در آن روز جمع کوچکی از بچه‌های اهواز به فرماندهی سردار بزرگ شهید علی غیوراصلی، حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و شهر اهواز را که نزدیک بود به دست عراقی‌ها بیفتد و سقوط کند با یک شبیخون نجات دادند و با حمله به ۲ لشکر عراق بویژه در محور حمیدیه لشکر ۹ که بالغ بر ۲۰ هزار نفر نیروی مجهز زرهی داشت، ۲۸ نفر رزمنده جوان اهوازی توانستند خوابی را که دشمن دیده بود را به باد دهند و شهر اهواز را از سقوط حتمی نجات دهند.»

منبع:وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید