خانه گفت و گو محصولات جانبی انیمیشن «پسر دلفینی» در راه‌اند

محصولات جانبی انیمیشن «پسر دلفینی» در راه‌اند

به گزارش سایت راه‌نوشت، ساخت و طراحی کاراکترهای کودک‌پسند و قهرمان‌سازی برای این قشر، در خط مقدم اقداماتی قرار دارد که یک جامعه را به ابزارهای استقلال فرهنگی مجهز می‌کند. اما با وجود لزوم و ضرورت این امر، به حال خود رها کردن این قهرمان‌های ملی کودکانه‌ای که در انیمیشن‌های ملی ساخته می‌شوند، سبب می‌شود نتوانیم آنگونه که لازم است از زحمات سازندگان این قهرمان‌ها بهره ببریم. انیمیشن‌سازی در سرتاسر دنیا آغاز فرآیندی فرهنگی است. با ساخته شدن و اکران انیمیشن، ما تازه یک بازی جذاب و موثر را با کودک و نوجوانی که مخاطب ماست، شروع کرده‌ایم. او هم از این بازی لذت می‌برد و دوست دارد دنیایش را هرچه بیشتر به کاراکترهای این انیمیشن شبیه کند. تهاجم فرهنگی‌ای که امروز در کمین کودکان‌مان هست هم دقیقا از همین اصل پیروی می‌کند و کشورهای سازنده توانسته‌اند با محدود نکردن اثر به یک کار سینمایی و بسط دادن آن در ابعاد وسایل سرگرمی و آموزشی، به ماندگاری در ذهن مخاطب برسند.

با نگاهی به صنعت انیمیشن می‌بینیم در دهه اخیر رشد قابل توجهی نصیب کشورمان در این عرصه شده است. تازه‌ترین گواه این موضوع، از فردا راهی پرده سینماها می‌شود. انیمیشن «پسر دلفینی» پس از فروش موفقی که در روسیه تجربه کرد، حالا در انتظار آغاز اکران داخلی است. سوالی که مطرح می‌شود این است که با نظر به موفقیت بین‌المللی این انیمیشن در جذب مخاطب، آیا برای این اثر برنامه‌ای داریم تا به آن نه فقط به عنوان یک اثر سینمایی، بلکه به عنوان یک المان فرهنگی ملی در دنیای کودکان نگاه کنیم؟

برای یافتن پاسخ این سوال و آگاهی از تصمیماتی که عوامل «پسر دلفینی» برای ماندگارسازی آن پس از اکران دارند، سراغ محمدامین همدانی، تهیه‌کننده این انیمیشن رفتیم و از وی در این باره پرسیدیم.

محمدامین همدانی در پاسخ به اینکه استقبال داخلی از «پسر دلفینی» را چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: امید داریم مخاطبان داخلی این لطف را به ما داشته باشند و استقبال خوبی را برای انیمیشن «پسر دلفینی» رقم بزنند. از افتتاحیه این انیمیشن بازخوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم که فراتر از انتظار بود. البته آغاز اکران «پسر دلفینی» در سینماهای ایران هم با بازگشایی مدارس و اوج‌گیری کرونا و برخی رویدادهای دیگر همزمان شده است اما امیدواریم در کنار همه این عوامل، استقبال خوبی را شاهد باشیم.

وی درباره داستان این انیمیشن و دلیل انتخاب موضوع «جست‌وجوی مادر» تصریح کرد: یکی از عللی که ما به سراغ کهن الگوی جست‌وجوی مادر رفتیم این بود که فیلم‌هایی با این تم، به دلیل گستردگی و جهان‌شمول بودن موضوع‌شان، همیشه در دنیا پرفروش و موفق بوده‌اند. در سینمای کودک، توجه به نگاه کودک مهم است و مادر از دید یک کودک، قهرمانی است که نقش مهمی در برآورده کردن نیازها دارد. مادر نمادی از آرامش است. همچنین مادر نماد و سمبل سرزمین و خاک و زادگاه و اصالت نیز هست و از این جهت هم جنبه‌ای نمادین دارد. مادر یک عنصر فکری اولیه برای هر انسانی در هر نقطه‌ای از کره زمین است و به همین خاطر مخاطب فارغ از جغرافیا و فرهنگ خویش، با آن ارتباط برقرار می‌کند.

همدانی درباره اکران‌های خارجی این انیمیشن عنوان کرد: «پسر دلفینی» در کشور روسیه ۲ میلیون دلار فروش در گیشه را تجربه کرد و افزون بر آن یک میلیون دلار هم در پلتفرم‌های این کشور فروخت. احتمالا در ۲ ماه آینده اکرانش در ترکیه نیز آغاز می‌شود. با دیگر کشورها هم مذاکراتی انجام شده که از بین آنها می‌توان به مغولستان، تایوان، کره‌جنوبی، اسپانیا و اندونزی اشاره کرد.

تهیه‌کننده این اثر با اشاره به اینکه «پسر دلفینی» قرار نیست فقط یک انیمیشن روی پرده سینماها باشد، گفت: برای «پسر دلفینی» یک عروسک با کیفیت تولید کردیم که طراحی آن بر اساس 8 شخصیت انیمیشن تهیه شده است و در مهرماه به بازار خواهد آمد. برای تولید محصولات جانبی و بازی‌های موبایلی هم اقداماتی شده و برای حضور «پسر دلفینی» در عرصه بازی‌های ویدئویی هم گام‌هایی برداشته‌ایم. علاوه بر این محصولات، تصمیم داریم سریال نمایشی «پسر دلفینی» را نیز بسازیم که احتمالا تولید و پخش آن در سال آینده اتفاق بیفتد. نکته جالب توجه درباره سریال «پسر دلفینی» این است که کشورهای روسیه و ترکیه در حال حاضر برای پخش این سریال در کشورشان توافقاتی داشته‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید