خانه خانه2 عملیات بازپس گیری کشتی ایرانی در مستند «عملیات رعد» - 'گفت و...

عملیات بازپس گیری کشتی ایرانی در مستند «عملیات رعد» – ‘گفت و گو با سمیه ذاکری، کارگردان مستند اگلانتین

«سمیه ذاکری» کارگردان مستند «عملیات رعد» درباره مستند «اگلانتین»،‌ گفت: فروردین سال ۹۱ دزدان دریایی در میانه اقیانوس آرام به یکی از کشتی های ایرانی که برای اولین بار کاپیتان آن ایرانی بوده حمله می کنند.

وی ادامه داد: اما بچه های نیروی دریایی طی سه روز عملیات پشت سر هم موفق می شوند تا کشتی را از دست آنها نجات دهند.

این کارگردان نیز در ادامه بیان داشت: چنین سوژه ای دغدغه خودم است و به طور تخصصی در مورد ارتش کار می کنم و استخدام ارتش نیستم و به طور مستقل کار می کنم. به خاطر علاقه شخصی ام به موضوع های ارتش، مدام درباره پیشکسوت های ارتش در بخش های  نیروی دریایی، هوایی و زمینی جست و جو می کنم.

ذاکری درباره هدف کلی از تولید این مستند نیز گفت: طی این سالها درباره نیروی دریایی تحقیق های فراوانی داشتم و در همان زمان متوجه شدم چقدر نیروهای دریایی ارتش ماموریت های بزرگی انجام می دهند و کارشان نیز بسیار خطرناک است و اصلا هم مطرح نمی شوند. البته خودشان ادعایی ندارند اما خب بی انصافی است که مستندسازها به دنبال اینها نروند و برای من انگیزه قوی شد که یک مستند درباره این عزیزان تهیه کنم. همچنین مستندهای دیگر درباره نیروی دریایی ارتش را نشان بدهم.

وی ادامه داد: این مستند به صورت آرشیوی و مصاحبه است. آرشیوهای نیروی دریایی در شهرهای مختلفی بود و پیدا کردن این مصاحبه ها و تصاویر پروسه زمان بری بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید