خانه خانه3 زمان اکران فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" و پخش سریال "عاشورا" / همه...

زمان اکران فیلم سینمایی “موقعیت مهدی” و پخش سریال “عاشورا” / همه چیز درباره پروژه تصویری شهید باکری

تهیه‌کننده موقعیت مهدی بهترین زمانِ اکران را سالگرد شهیدان باکری می‌داند و روابط عمومی سیما هم زمانِ پخش سریال عاشورا را به بعد از زمان اکران عمومی موکول می‌کند.

به گزارش راه‌نوشت، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»، نخستین تجربه کارگردانی «هادی حجازی‌فر»، این روزها رقابت پایاپایی در سینماهای مردمی جشنواره فجر دارد و به تازگی تصویربرداری نسخه سریالی‌اش هم به پایان رسیده است.

پروژه تصویری شهید باکری هم در قالب فیلم و هم سریال تولید شده و به گفته حجازی‌فر خیلی از سکانس‌ها برای هر یک از این مدیوم‌ها جدا و با مختصات همان مدیوم فیلمبرداری شده است. نسخه سریالی این پروژه که نام‌های مختلفی را به خودش دید نهایتاً تحت عنوان «عاشورا» در تلویزیون به نمایش درخواهد آمد. نسخه سینمایی آن نیز «موقعیت مهدی»، یکی از فیلم‌های در حال اکران در حال اکران چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

یکی از اتفاقاتِ جالب بعد از سال‌ها  حضور فیلمی از سیمافیلم و تلویزیون در رقابت جشنواره فیلم فجر است؛ چرا که پیش از این، سیمافیلم مجموعه‌هایی چون «لیلی با من است»، «سفر به چزابه»، «مهمان مامان»، «بانی چاو» و «عبور از خط سرخ» را تهیه و تولید کرده و نسخه‌های سینمایی این آثار در جشنواره حضور خوبی داشتند. نکته‌ای که محمدرضا خوشرو سرپرست شبکه نسیم هم به آن اشاره کرد و برنامه‌ها و سیاست‌های جدیدی که در سیمافیلم وجود دارد تا این مشارکت تلویزیون در سینما ادامه‌دار باشد. حمید خواجه‌نژاد هم به خبرهای خوشی در این زمینه اشاره کرد که در راه‌اند تا سریال‌های فاخر و الف ویژه‌ای که ظرفیت و پتانسیل ساخته شدن نسخه سینمایی دارند و قرار است این مسیر ادامه پیدا کند.

هادی حجازی‌فر نیز سال‌ها به عنوان بازیگر در فیلم‌های مختلف درخشیده و باید دید این بار در مقام کارگردانی چه عملکردی دارد؟

حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ابراز امیدواری کرد که بهترین زمانِ اکران این فیلم، سالگرد شهادت شهیدان باکری یعنی اسفند ماه است. فیلمی که به تعبیرِ این تهیه‌کننده قدیمی سینما شاعرانه و عاشقانه در دفاع مقدس، به موضوع خانواده، جنگ، سلوک در جنگ و فرماندهان جنگ می‌پردازد.

حمید خواجه‌نژاد روابط عمومی سیما هم درباره پخش سریال 7 قسمتی عاشورا توضیح داد: قرار است این سریال 7 قسمتی بعد از اکران عمومی نسخه سینمایی‌اش روی آنتن برود. به همین دلیل زمان قطعی پخش آن مشخص نیست.

سریال هفت قسمتی عاشورا به داستان زندگی شهید باکری در دوران نوجوانی و بزرگسالی می‌پردازد و به ویژه بخش عمده فیلم در دو عملیات بدر و خیبر سپری می‌شود.

با توجه به اینکه بیشتر رزمندگانی که در لشکر عاشورا حضور داشتند، تُرک زبان بودند برای باورپذیری بیشتر فیلم، بیشتر بازیگران به زبان ترکی صحبت کرده و البته برخی هم در این فیلم فارسی صحبت می‌کنند. کارگردان و فیلمنامه نویس این طرح و بازیگر نقش شهید مهدی باکری «هادی حجازی‌فر» است. در کنار هادی‌حجازی‌فر، بازیگرانی همچون وحید آقاپور، روح‌الله زمانی، ژیلا شاهی، معصومه ربانی‌نیا نیز در فهرست بازیگران سریال “عاشورا” و فیلم “موقعیت مهدی” دیده می‌شوند.

ضبط این فیلم و سریال در 6 استان کشور اتفاق افتاده؛ شهرهایی همچون تهران، آبادان، اهواز، زنجان، هشتگرد و… .

بخشی از این مجموعه در تهران و شهرک دفاع مقدس تصویربرداری شد. هم‌چنین جزیره مجنون در لوکیشنی حوالی اتوبان تهران-قم بازسازی و سکانس‌های مربوط به این بخش در آن جا ضبط شد. عوامل این سریال پس از لوکیشن دفاع مقدس راهی جنوب کشور شدند تا با ضبط سکانس‌های مربوط به شهادت مهدی باکری، ضبط بعد از 375 روز به پایان برسد.

این مجموعه در میان معدود سریال‌هایی است که پیمان جبلی رییس صداوسیما در ابتدای حضور خود در سازمان به پشت صحنه آن رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید