خانه خانه3 حمیدرضا جعفریان عنوان کرد:حوزه هنری در عرصه توزیع، برنامه جدی دارد/ ما...

حمیدرضا جعفریان عنوان کرد:حوزه هنری در عرصه توزیع، برنامه جدی دارد/ ما در فضای تولید سریال برای تلویزیون و شبکه خانگی ورود کرده‌ایم

به گزارش راه نوشت، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد که ما نه اصرار داریم که با فیلم‌اولی‌ها کار کنیم و نه تاکید داریم با کسانی کار کنیم که حرفه‌ای و پیشکسوت این حوزه هستند.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری درباره تولیدات سینمایی این مجموعه که به بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده‌اند، بیان کرد: امسال ۴ فیلم از جمله فیلم سینمایی «ضد» که موضوع آن بازخوانی وقایع ابتدایی دهه ۶۰ در تاریخ انقلاب اسلامی است. «صورت فلکی» یک ملودرام اجتماعی است که با نگاهی زنانه به مقطعی مهم از یک دهه اخیر جامعه ایران می‌پردازد که تاکنون در سینما به آن پرداخته نشده است.

وی درباره ۲ فیلم سینمایی دیگر سازمان سینمایی حوزه هنری در جشنواره فجر پیش رو، با نام‌های «دسته دختران» و «شادروان» که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده‌اند، اظهار کرد: ما در کنار تولید آثاری با موضوعات دفاع مقدس، تاریخ انقلاب، سیاسی، اجتماعی و… در سبد کارهایی که برای مخاطبان در نظر می‌گیریم، تنوعی در ژانر، موضوع و محتوا داشته باشیم.

سال گذشته در پروژه «مصلحت» با سازمان اوج همکاری داشتیم و امسال توانستیم با بنیاد سینمایی فارابی در ۲ پروژه سینمایی مشارکت کنیم. برنامه ما این است که سال آینده بتوانیم با نهادهای دیگری در زمینه تولید آثار همکاری کنیم.
جعفریان ادامه داد: البته ما به جز جریان تولید در فضای سینما، در فضای تولید سریال برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ورود کرده‌ایم که برخی از آن‌ها در مرحله تولید، پیش‌تولید و نگارش فیلمنامه است.

جعفریان ادامه داد: البته ما به جز جریان تولید در فضای سینما، در فضای تولید سریال برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ورود کرده‌ایم که هم‌اکنون برخی از آن‌ها در مرحله تولید، پیش‌تولید و نگارش فیلمنامه است. در این زمینه هم برنامه‌هایی برای همکاری با نهادهای دیگر داریم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مؤلفه‌های جریان تولیدی که ما سعی کرده‌ایم آن را از بین ببریم، فیلمنامه و طرح خوب است. در حقیقت تلاش می‌کنیم ایده‌های ناب را با نگاه به تولید و به سرانجام رساندن کارها، جلو ببریم. به گونه‌ای که سال آینده دست ما در ایده، سوژه و کتاب برای اقتباس پُر است.

فیلمسازان خوب در کشور زیاد داریم. اما لزوماً همه فیلمسازان با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر ما که برگرفته از میراث و هویت حوزه هنری است، همراه نیستند و تقویت و تشکیل گروه‌های فیلمسازی همسو و همراه یکی از اهداف میان‌مدت ماسترئیس سازمان سینمایی حوزه هنری درباره مؤلفه دیگری که به حوزه تولید ارتباط دارد، گفت: شکل‌گیری یک تیم هماهنگ و حرفه‌ای در یک کار سینمایی که شامل نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و پژوهشگر می‌شود، جزو موانع جدی برای تولید بوده است که ما در یک‌سال اخیر تلاش کرده‌ایم روی آن متمرکز شویم. بخشی از توفیقات دوستان ما امسال در این زمینه بوده است و همچنان قصد داریم این مسیر را ادامه دهیم.

جعفریان ادامه داد: فیلمسازان خوب در کشور زیاد داریم. اما لزوماً همه فیلمسازان با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر ما که برگرفته از میراث و هویت حوزه هنری است، همراه نیستند و تقویت و تشکیل گروه‌های فیلمسازی همسو و همراه یکی از اهداف میان‌مدت ماست. همچنین برای بلندمدت در نظر داریم مأموریتی را که باشگاه فیلم سوره در معرفی استعدادهای جوان دنبال می‌کند، توسعه دهیم تا جریان پایداری از تولید شکل گیرد.

حمیدرضا جعفریان توضیح داد: اگرچه به هر دوره این جشنواره انتقادهایی از جمله تکرار ژانر و یک‌دست‌بودن آثار وارد بوده است، اما جشنواره تابع وضع موجود سینماست و نمی‌تواند فراتر از آن حرکت کند. با همه این تفاسیر جشنواره فیلم فجر نقش راهبردی و تأثیرگذاری در بلندمدت دارد و با اعتبارش می‌تواند چه از نظر محتوا و مضمون و چه به لحاظ قالب و ژانر جهت بدهد.

جعفریان در پایان با بیان اینکه سازمان سینمایی حوزه هنری علاوه بر احیای جریان تولید در عرصه توزیع نیز برنامه جدی دارد، مطرح کرد: راه‌اندازی سازوکار یکپارچه توزیع و نمایش، توسعه عادلانه زیرساخت‌های سینمایی، تنوع سازوکارهای پخش و شکستن کلیشه‌های مرسوم اکران در سینمای ایران از برنامه‌های در دست اقدام ماست که با جدیت دنبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید