خانه خانه2 طالب‌زاده یک شاخص است و باید از مکتب حاج نادر حرف زد...

طالب‌زاده یک شاخص است و باید از مکتب حاج نادر حرف زد / دغدغه شکوفایی جوانان را داشت

قائم مقام رئیس صداوسیما در امور فرهنگی گفت: طالب‌زاده یک شاخص است و باید از « مکتب حاج نادر » حرف زد، همان مکتبی که حاج قاسم‌ها و آوینی‌ها را پروراند و باید این مکتب را تکثیر کنیم.

به گزارش راه‌نوشت، وحید جلیلی عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت سردار مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «حاج نادر طالب زاده» با عنوان «بشارت فتح» که در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد گفت: زمانی آقای طالب زاده سوالی کردند که رمان «ارتباط ایرانی از علی موذنی» را خوانده‌ای؟ که در پاسخ گفتم «بله، تخلیلاتی را نوشته‌اند»، گفتند «آن تخیل نیست و زندگی من است» که با مرور رمان متوجه تطبیق با آن شدم.

وی با بیان این‌که مرحوم طالب‌زاده زندگی دراماتیک و سرشار از اطلاع داشت، ادامه داد: اگر نویسندگان همت کنند، در رابطه با زندگی ایشان می‌شود ده‌ها رمان نوشت.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی با بیان این‌که مرحوم طالب‌زاده به معنای واقعی کلمه مصداق آیه شریفه «إن الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی نور» بود، گفت: ایشان از ظلمات مدرنتینه به سمت ولایت خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: تقوا و استقامت از ویژگی‌های بارز شخصیت او بود؛ ایشان از همه چیز در زندگی برخوردار بودند بدون هیچ کمبودی، با بهترین تحصیلات اما خلأ معنوی غرب بود که باعث شد به سمت انقلاب، وحی و ولایت بیاید.

جلیلی با اشاره به جنبه‌های متنوع شخصیتی این مجاهد فرهنگی ابراز کرد: طالب‌زاده یک شهید، شاهد، گواه و حجت بر همه ما است، او دیگر شخصیت نیست بلکه یک شاخص است و باید از « مکتب حاج نادر » حرف زد، همان مکتبی که حاج قاسم‌ها و آوینی‌ها را پروراند و باید این مکتب را تکثیر کنیم.

وی تصریح کرد: متجددین، طالب‌زاده را یک متحجر می‌دیدند، ایشان آدمی سنتی بودند و نمازهایشان طبق تکه کلام خودشان، حال خوبی داشت، به شدت سنتی و اهل تهجد بودند، یکی از نزدیک‌ترین ایرانی‌های عصر جدید به تجدد بود.

باید از مکتب حاج نادر حرف زد

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی اضافه کرد: ایشان در لفظ با غرب‌زده‌ها درگیر نمی‌شد، شاید آن را یک مرض می‌دانست و برای آنها حس ترحم داشتند اما تمام وجودش به چالش کشیدن جریان غرب‌زدگی در کشور بود.

وی با بیان این‌که بعد از ارتحال، کم‌کم او را بهتر می‌شناسیم، گفت: تواضع عجیب این شخصیت برای غرب‌زده‌ها ناراحت کننده بود، هر چه از او دیدیم تواضع، آرمان‌خواهی، نگاه به هدف و دوری از خود بود.

جلیلی افزود: مرحوم طالب‌زاده در راهبرد فرهنگی نگاه متفاوتی داشت و در عین حال که این تهدیدها را عمیقأ می‌شناخت، به شدت آدم فرصت‌محوری بود و برای فرصت‌هایی که در بین جوانان بود، دغدغه شکوفایی آنان را داشت، به شکوفایی انقلاب کمک می‌کرد و حجت بزرگ ما در برابر ریزش‌ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید