خانه گفت و گو اجرای ساخت یک بنای ضدزلزله توسط یک روحانی در «خانه‌ای زیر باران»...

اجرای ساخت یک بنای ضدزلزله توسط یک روحانی در «خانه‌ای زیر باران» – گپ و گفتی با یک کارگردان عماری

محمدرضا خدنگی کارگردان مستند «خانه‌ای زیر باران» که در بخش جنگ نرم یازدهمین جشنواره فیلم «عمار» حضور دارد، درباره این مستند گفت: این مستند درباره روحانی‌ای است که می‌توانست در شهر زندگی کند و زندگی خوبی داشته باشد اما ترجیح داد در یکی از روستاهای مشهد بنایی به نام «ابرخشت» بسازد.

وی در ادامه تصریح کرد: این بنا به صورت گنبدی است و یکی از اتفاقات خوبی که در این بنا رخ می‌دهد این است که توانایی تحمل هشت ریشتر زلزله را دارد. این روحانی با معماری اسلامی این خانه را می‌سازد و زمانی که مشغول ساخت خانه می‌شود خیلی از اهالی روستا و حتی خانواده‌اش نسبت به کاری که او انجام می‌دهد، گارد می‌گیرند. اما زمانی که ساخت خانه تمام می‌شود همه متوجه می‌شوند کار او درست بوده است.

خدنگی بیان کرد: طرح این مستند برای محمود سخدری تهیه‌کننده «خانه‌ای زیر باران» بود. سپس ما با حاج آقا جواد براش آبادی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم این پروژه را تولید کنیم البته من هم این پروژه را پسندیدم ضمن اینکه ما در نظر داریم قسمت بعدی این مستند را هم تولید کنیم.

وی بیان کرد: «خانه‌ای زیر باران» اقتصاد مقاومتی و حوزه خانواده را در برمی‌گیرد. چون چیزی که برای من جالب بود حمایت همسر این روحانی از او بود به طوری که می‌گفت همسرم در تمام مراحل ساخت این ساختمان کنارم بود حتی خانواده همسرش به او فشار وارد کرده بودند تا از این روحانی جدا شود اما همسرش او را در این موضوع همراهی کرد.

این کارگردان اظهار کرد: پژوهش مستند «خانه‌ای زیر باران» ۶ ماه تولید کشید همزمان با این کار، دوستان با این روحانی صحبت کردند ما می‌خواستیم از روند ساخت خانه هم تصاویری داشته باشیم ولی متاسفانه موضوعی پیش آمد که نتوانستیم این کار را انجام بدهیم و زمانی که خانه نیمه آماده شد توانستیم تصاویر مورد نظرمان را تهیه کنیم.

خدنگی در پایان گفت: جشنواره فیلم «عمار» به صورت مردمی برگزار می‌شود و خیلی از مخاطبان می‌توانند به راحتی آثار حاضر در این رویداد را ببینند و این برایم خیلی قابل احترام بود ضمن اینکه فکر می‌کردم می‌توانیم در جشنواره فیلم «عمار» تعاملاتی داشته باشیم تا بتوانیم مستندهای دیگری بسازیم و ارایه بدهیم.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از کارگران: محمدرضا خدنگی، تهیه کننده: محمدرضا خدنگی و محمود سخدری، تصویر بردار: و تدوین: علی ابراهیمی ثانی، صدابردار: مسعود ضرابی، مجری طرح: استودیو فیلمسازی رسانه سبز.

منبع : مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید