خانه خانه2 ناگفته‌هایی از مستند امیدی‌هـِ پس از دو سال از زبان تهیه‌کننده: اشتباه...

ناگفته‌هایی از مستند امیدی‌هـِ پس از دو سال از زبان تهیه‌کننده: اشتباه کردیم از برخی نهادهای حاکمیتی در مستند انتقاد نکردیم / زندان، هزینه مطالبه‌گری

به گزارش راه‌نوشت، دی ماه 97 در شهر امیدیه خوزستان اتفاقی افتاد که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست گشت و خیلی سر و صدا کرد. ماجرا از این قرار بود که به دستور دادستان، صبح زود ماموران به خانه ی یک شخص مدافع حرم هجوم می‌بردند و پس از تفتیش خانه‌اش، با بی احترامی او را دستگیر می‌کنند.

این اتفاق و ماجراهای پشت پرده‌ی آن باعث ساخت مستندی به نام امیدی‌ه‍ شد.

اکنون بعد از گذشت دو سال از ساخت مستند، بخشی از صحبت‌های سید محمدحسین حسینی، تهیه‌کننده مستند امیدی‌هـِ ، که در برنامه گفتگوی ما شبکه اینترنتی مستضعفین حضور یافت را می‌خوانیم:

«فکر می‌کنم اگر دوباره به عقب برگردیم، اسم این مستند را «امیدی‌هـِ» نمی‌گذاریم. شاید آخرش یک علامت سوال بگذاریم.
ما یک نگاه کشوری جهت الگوسازی برای شهرهای دیگر داشتیم و هم‌چنین آن موقع با پیگیری‌هایی که شده بود و برکناری دادستان، فکر می‌کردیم مسئله تقریبا حل شده است.

آقای آقاجری (سوژه مستند امیدیه) در شورای شهر چند دوره قبل فقط یک نفر بودند و هشت نفر اعضای دیگر از جناحین سیاسی کشور بودند. در دوره‌ی بعد با فعالیت‌های مثبت ایشان در حل مشکلات شهری و فعالیت‌های بچه حزب اللهی ها، 8 نفرشان توانستند به شورای شهر راه یابند و ترکیب 8 بر 1 شد. که ماجراها از همین جا شروع شد.

الان از آقای آقاجری طرح شکایت شده. البته خیلی نگران نیستیم و این ماجرای زندان هم خیلی به جایی نمی‌رسد و روسیاهی‌اش می‌ماند برای آن کسانی که این کار را شروع کردند. ولی ما الان باید راجع به استانداری آقای آقاجری صحبت می‌کردیم که چرا جزء گزینه‌های استانداری خوزستان نیست؟ نه این که حالا برود سه ماه زندان یا نرود.

ما یک چیز‌هایی را در مستند نیاوردیم و به‌نظرم اشتباه کردیم. اشتباه کردیم که امام جمعه امیدیه را در مستند نزدیم! و خیلی خنثی از کنارش رد شدیم و روایت‌های مثبتش را گرفتیم. من اشتباه کردم سپاه خوزستان را در مستند نزدم! سپاه خوزستان می‌توانست خیلی جدی‌تر و محکم‌تر از این‌ها حمایت کند؛ چون در جریان ماجرا بود و می‌دانست که چه خبر است؛ ولی چرا خودشان را کنار کشیدند و سکوت کردند، یا حمایت خیلی ضعیفی کردند؟!

چرابرخی سکوت کردند یا خودشان را دخالت ندادند؟ چون اگر این‌ها (بچه های عدالتخواه) جای پایشان سفت و محکم بشود می‌خواهند به ما هم گیر بدهند.

ما یک مشکل جدی در رسانه داریم. الان در خیلی از شهرها این مسائل هست، یا تک نفره یا گروه‌ها که خواسته‌اند کارهای عدالتخواهانه بکنند و مسائل را اصلاح کنند که یا در نطفه خفه شان کرده‌اند یا هزار بلا سرشان آمده و ما هیچ کدام از این‌ها را نمی‌شناسیم و این مشکل رسانه‌ای ماست که باید بیشتر به آن بپردازیم. اگر اتفاق بازداشت آقای اسماعیل شریفی، که مدافع حرم بودند، نبود و آن کلیپ در نمی‌آمد ما اصلا نمی‌فهمیدیم در امیدیه چه خبر است و تا الان ترتیب این دوستان را مثل آب خوردن داده بودند. خدا کمک کرد و آن کلیپ بیرون آمد و یک عده رفتند ببینند پشت پرده ی این کلیپ چی هست که بعد معلوم شد مسئله یک دادستان نیست، مسئله رویکرد (عدالتخواهانه‌ی)این‌هاست.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید