گوته جملهای دارد که میگوید: «اولین بیت از یک شعر یا اولین جمله یک نویسنده الهام است» و به راستی که چنین است.
نویسندگی هنری است که نیاز به سالها مطالعه، تفکر، ایدهپردازی و خلاقیت دارد تا بتواند داستان یا مقاله یا نوشتهای را بیافریند که مخاطب را مجذوب و مسحور خودش کند.
قدرت قلم آنچنان است که میتواند مرده را زنده، ناامید را امیدوار و ملتی را به حرکت و جنب و جوش درآورد و بیجهت نیست که خداوند به قلم سوگند خورده که «ن وَ الْقَلَمِ وَ مٰا يَسْطُرُونَ”»
نام هادی مقدمدوست را قبلا با فیلم «بی پولی» و به ویژه سریال «وضعیت سفید» شنیدهایم؛ آثاری که فیلمنامه آنها به قلم اوست و قابلیتهای خود را در این عرصه به خوبی نشان داد. تبحر مقدمدوست در فضاسازیهای دقیق ـ آنچنان که مخاطب با آن همذات پنداری کند ـ از ویژگیهای بارز قلم او است.
مقدمدوست چند سالی است که وارد فضای کارگردانی هم شده است. مجموعههای هیهات، سر به مهر، چسب زخم (اپیزود ملاقات) و به تازگی سریال سرباز از آثار او است.
مقدمدوست تاکنون جوایز مختلف جشنوارههای داخلی و خارجی را از آن خود کرده است و داور چند جشنواره سینمایی و تلویزیونی نیز بوده است.
پس اگر شما هم به جادوی هنر هفتم علاقهمندید و دوست دارید تا از تجربههای هادی مقدمدوست بهرهمند شوید، سریع بیاین به سایت عماریار این فایل آموزشی رو دانلود کنید.
مقدم دوست تو این کارگاه قرار هست از تجربه هاش از 15 سال نویسندگی، فیلمنامه نویسی و کارگردانی را در اختیار علاقه مندان قرار بده و به تشریح اجزای یک فیلمنامه و فیلم خوب، بپردازه.
هادی خان تو این کاارگاه مواد لازم یک فیلمنامه خوب رو ایده و یک تکه کاغذ می دونه و می گه: همیشه قرار نیست فیلمنامه شبیه چلوکباب باشه تا خوشمزه و خوش پخت بشه، بلکه می توان با مواد ساده تر، غدا های ساده تری پخت که همان کیفیت و خوشمزگی را داشته باشد.
این کارگردان سینما در انتها چگونگی تولید و پرداخت و پیرایش فیلمنامه را برای علاقه مندان تشریح کرد.