خانه خانه2 5 فیلم مهم ترور در سینمای ایران + اینفوگرافیک

5 فیلم مهم ترور در سینمای ایران + اینفوگرافیک

ترور و سینمای ترور مسئله ای است که در سینمای جهان همواره مورد توجه سینماگران و اقبال مخاطبان بوده است.

پس از پیروزی ان.قلاب ترور به یکی از سلاح های دشمنان ایران برای ایجاد نا امنی در این کشور تبدیل شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنانی در باب اهمیت توجه به مسئله ترور و این که رسانه ها و هنرمندان تا چه میزان باید به این مسئله توجه کنند، گفته است « ما هفده هزار شهید ترور در کشور داریم؛ هفده هزار شهید ترور! این رقم، رقم کوچکی است؟ این حرف شوخی است؟ هفده هزار شهید ترور، در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.»

«ما روی مسئله‌ی شهدایمان انصافاً کم‌کاری کردیم؛ باید بتوان با زبان هنر، با زبان تصویر، با استفاده‌ی از ابزارهای جدید این حادثه را، این شخصیّت‌ها را معرفی کنیم. هرکدام از این شخصیّت‌هایی که در ماجرای هفتم تیر یا ماجراهای دیگر به شهادت رسیدند، شایسته‌ی یک چهره‌نگاری بسیار باعظمت هستند.»

در ادامه به معرفی 5 فیلم مطرح در سینمای این سال های ایران که با موضوع ترور ساخته می پردازیم

سیانور؛ پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتی یکدیگر را می یابند در حالی که یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگی و آن ها زندگی را انتخاب می کنند، انتخاب آن ها روزهایی حوالی سال 50 اتفاق می افتد، زمانی که اختلاف های داخلی مجاهدین به اوج خود رسیده است.

 روباه داستان یک جاسوس اسرائیلی به نام یوهان نتانیاهو برادر بنیامین نتانیاهو روایت می کند که به ایران می آید تا ترورهای سازمان یافته علیه سازمان انرژی اتمی انجام دهد و در این میان جوانی، پیک موتوری بدون اطلاع از ماجرا درگیر حوادث و مشکلاتی می شود.

بادیگارد، درباره مردی به نام «حیدر»» است که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را به عهده دارد و آرمانگرایی‌اش او را در مسیر شغلی اش دچار شک و تردید می‌کند، در ایام دوگانگی حیدر او به عنوان محافظ یک دانشمند هسته‌ای انتخاب می شود که قرار است از او در برابر یک ترور احتمالی محافظت کند.

ماجرای نیمروز؛ پس از برکناری بنی صدر، سازمان مجاهدین خلق شروع به آشوب در شهر، کشتار مردم و ترور مسئولان بلندپایه نظام می کند، در بحبوحه این آشوب ها چند جوان در سپاه مأمور شناسایی سرکردگان این سازمان شوند و قرار است به مکان های مشکوکی که احتمال حضور منافقان است حمله شود.

ماجرای نیمروز، رد خون؛ جنگ ایران و عراق که تمام می شود و قطعنامه که امضا می شود، خبری همه را در شوک فرو می برد، خبر حمله مجدد عراق به ایران این بار با پرچمداری فریب خوردگان مجاهدین به سرکردگی مسعود رجوی، این فیلم که ادامه قسمت نخست ماجرای نیمروز است سرنوشت کارکتر های قسمت نخست را این بار در میدان نبرد روایت می کند.

3 دیدگاه‌ها

    • در این پست سعی کردیم فیلم هایی که از لحاظ فرمیک از استاندارهای سینمایی بهتری برخوردار بودند را منعکس کنیم
      با تشکر از نظر شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید