خانه ویدئو مجید مجیدی: فیلم بعدی در چین - با هالیوود مخالفم + فیلم

مجید مجیدی: فیلم بعدی در چین – با هالیوود مخالفم + فیلم

مجید مجیدی کارگردان شاخص سینمای ایران گفت: مخالف سینمای آمریکا نیستم، با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم، با سینمای تخریب‌گر و بی‌هویت آمریکا مخالفم؛ اگرنه فیلم‌های من هم در آمریکا خیلی مطرح است.

به گزارش سایت سینمایی راه نوشت، مجید مجیدی که برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم جزیره هاینان در چین به سر می‌برد، با شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) گفت‌وگو کرده و از ساخت فیلم بعدی خود در چین خبر داده است.

بچه ها همیشه دل مشغولی من بوده اند

وی درباره توجهش به کودکان در سینما گفته است: بچه‌ها همیشه دل مشغولی من بوده‌اند، چون آیند‌ه هر کشوری را بچه‌ها می‌سازند و اگر توجه جدی به بچه‌ها داشته باشیم، می‌توانیم آینده بهتر و پویاتری داشته باشیم.

ضمن اینکه به دلیل صداقت و صمیمیتی که دنیای بچه‌ها دارد، به راحتی می‌توان با آن ارتباط گرفت و ما پیام آن‌ها را خیلی راحت‌تر و بهتر قبول می‌کنیم و می‌پذیریم.

فرهنگ هر کشوری، متأثر از تاریخ آن کشور است

او در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرده است: فرهنگ هر کشوری، متأثر از تاریخ آن کشور است. ایران مانند چین از یک فرهنگ و تاریخ طولانی برخوردار است.

بی‌توجهی به فرهنگ و ادبیات دوران گذشته، بی‌هویتی را می‌آورد، یک بی‌هویتی که برای شرق نیست و از غرب آمده است. وقتی فرهنگ غربی وارد کشوری با تاریخ بزرگ می‌شود، آن را تخریب می‌کند.

چین از فرهنگ خود غافل شده است

وی درباره اوضاع فرهنگی چین در عصر کنونی یادآور شده است: چین به جهت تاریح بزرگ خود و اهمیتش در منطقه و جهان، کمی از فرهنگ خود غفلت کرده است، به ویژه که درهای آن به روی سینمای هالیوود باز است.

این یک تهدید بزرگی برای سینمای چین و فرهنگ چین است.

مجیدی اذعان کرده است: من مخالف سینمای آمریکا نیستم، بلکه با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم. با سینمای تخریب‌گر و بی‌هویت آمریکا مخالفم.

فیلم‌های من هم در آمریکا خیلی مطرح است

سینمایی که فقط دنبال پول است و می‌‌خواهد جوانان را به انحراف بکشاند. وگرنه فیلم‌های من هم در آمریکا خیلی مطرح است و با سینماگران آنجا ارتباط خوبی دارم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید