خانه خانه3 محمد خزاعی: تا پایان امسال، 30 درصد به مجموع سینماهای کشور افزوده...

محمد خزاعی: تا پایان امسال، 30 درصد به مجموع سینماهای کشور افزوده می‌شود

رئیس سازمان سینمایی از افتتاح ۲۰۰ سالن سینما که معادل ۳۰ درصد مجموع سینماهای موجود و افتتاح شده طی ۴۰ سال گذشته است، تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت راه‌نوشت، محمد خزاعی دیروز چهارشنبه در حاشیه هفدهمین سفر استانی خود به استان بوشهر درباره وضعیت احداث سینما در کشور در طول ۴۰ سال گذشته به ایرنا گفت: در مدت ۴۰ سال گذشته ۶۰۰ سالن فعال سینما در کشور احداث شده، این درحالی است که با توجه به اقدامات انجام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی، در یک‌سال اخیر ۲۰۰ سالن سینما در کشور احداث شده که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند. متاسفانه ما در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بویژه در حوزه سالن‌های سینما نسبت به سایر کشورها عقب هستیم.

خزاعی همچنین اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی همه استان‌ها هنرمندان بااستعدادی در حوزه فیلم کوتاه، مستند و سینما دارند اما حمایت خوبی از آنها نمی‌شده است. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد امکانات و تجهیزات دفاتر سینمای جوان کشور بسیار اندک یا مربوط به سال‌های گذشته است؛ در همین ارتباط براساس مصوبه شورای ‌عالی سینما تمام این دفاتر مجهز خواهند شد.

وی گفت: بر این اساس تجهیزات ۶۰ دفتر و ۴۰ نمایندگی سینمای جوان کشور با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به امکانات روز مجهز می‌شوند. همچنین بخشی از این اعتبار نیز برای تولید فیلم در انجمن سینمای جوان هزینه می‌شود.

خزاعی افزود: رویکرد دیگر سازمان سینمایی توجه به فیلم کوتاه است، در همین ارتباط ۷۰درصد بودجه سینمای جوان استان‌ها در بخش تولید فیلم کوتاه و ۳۰ درصد نیز برای نخستین بار برای تولید مستند اختصاص پیدا کرده است و فیلم‌سازان استانی می‌توانند آثار خود را به دفتر مرکز توسعه سینمای مستند ارسال کنند و از آن بهره‌ ببرند.

وی همچنین درباره سهم شهرستان‌ها از تولیدات سینمایی گفت: 4 فیلمی که برای نخستین بار برای سال آینده از سوی بنیاد فارابی پروانه فیلم‌سازی گرفتند شهرستانی بودند. سال آینده هم ۵ سهمیه برای انجمن سینمای جوان ایران در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود از این راه بتوانیم فیلم‌سازان توانمند شهرستانی را شناسایی کنیم و با کمکی که به آن‌ها می‌شود بتوانند براساس مسائل فلکوریک و بومی خود آثاری تولید کنند و وارد سینمای حرفه‌ای شوند. تلاش می‌شود تا پایان ۱۴۰۴ مشکلات عدیده‌ای که در استان‌ها وجود دارد برطرف شود و استان‌ها و شهرستان‌ها به پایگاه‌های بسیار مهم در عرصه فیلم‌سازی در سراسر کشور تبدیل شوند.

منبع: وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید