خانه خانه1-3 نگاهی به مستند دیوار کش؛ وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، جذابیت‌های...

نگاهی به مستند دیوار کش؛ وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، جذابیت‌های جنسی مؤثر می‌افتد چرا بهره‌برداری از این جذابیت‌ها را در رویدادهای مهم‌تر بررسی نکنیم؟

به گزارش سایت راه نوشت، مستند «دیوارکش» فیلم جدید محسن آقایی بعد از تجربه ایکسونامی است و چون امتداد موضوع ایکسونامی را در حوزه سیاست دنبال کرده است با نام «ایکسونامی3» نیز شناخته می‌شود.

چند فریم از فیلم، نریشن مهمی دارند با این مضمون که وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، اینچنین از جذابیت‌های جنسی استفاده  می‌شود و مؤثر هم می‌افتد چرا یکبار بهره‌برداری از این  جذابیت‌ها را در رویدادهای مهم‌تر بررسی نکنیم؟

سؤال جالبی است و  راه کنکاش در یک معضل فرهنگی جدی مرتبط با انتخابات را در ذهن می‌گشاید.

 مستند با پژوهش تاریخ و بیرون کشیدن آرشیوهای خوب و مهم، تاریخه این معضل را به‌جای آن که صرفاً بگوید، «نشان می‌دهد».

هر جا هم نیاز باشد به گفت‌وگو با آدم‌های مختلف، از فائزه هاشمی و محمدعلی ابطحی تا عبدالرضا داوری تا میلاد گودرزی و وحید یامین‌پور احتجاج می‌کند و به مدد این مزیت‌های پرزحمت، در طرح موضوع با مخاطب و خصوصاً  نشان دادن عمق فاجعه به مخاطب موفق است.

دیوار کش یکی از آغازهای خوب برای تصحیح فرآیندهایی است که به تصمیم مردم در انتخاب نهایی منجر می‌شوند. آغاز یک گفت‌وگوی جدی بین مردم و ادای گفت‌وگوهای قضا شده قبلی و چون مستند در فرصت خوبی به مرحله انتشار رسیده است در  یک ماه منتهی به انتخابات، می‌تواند در کنار اکران‌ها، میزگردها و حلقه‌های گفت‌وگوی رو در روی مردم با هم را فراهم سازد و کمک کند بحث به نقاط جلوتر و ایجابی‌تری برسد و تجربه جمعی ما در موضوع انتخابات حرکت سریع‌تری به سوی تکامل داشته باشد.

روز سه‌شنبه، اولین اکران عمومی دیوارکش  در قالب «اکران مردمی آنلاین» برگزار می‌شود و می‌توان دسته جمعی فیلم را به تماشا نشست، تماشایش را از دست ندهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید