خانه خانه3 ۹ دقیقه از «هناس» کوتاه شد / به موضوعی پرداختیم که 10...

۹ دقیقه از «هناس» کوتاه شد / به موضوعی پرداختیم که 10 سال مغفول مانده بود

حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هناس» که از ۱۸ خردادماه در سینماهای کشور اکران می‌شود، ابراز امیدواری کرد اکران این فیلم راه را برای نمایش عمومی «مصلحت» باز کند.

به گزارش راه‌نوشت، حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هِناس» که از ۱۸ خردادماه روی پرده سینماهای سراسر کشور می‌رود، در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم سینمایی باید موضوعاتی را انتخاب کرد که به شرایط امروز جامعه نزدیک و با آن ارتباط داشته باشد، اظهار داشت: در این سال‌ها فیلم‌های تاریخی و سینمایی زیادی ساخته شدند که قصه آن‌ها در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است اما موضوع آن دغدغه امروز است و شاید به آن ربط داشته باشد.

وی ادامه داد: قصه اولین اثر بلند سینمایی من یعنی «مصلحت» در اوایل انقلاب می‌گذرد اما موضوع آن مساله روز یعنی بحث عدالت است. همچنین فیلم «هناس» نیز از ترور داریوش رضایی‌نژاد می‌گوید که ۱۰ سال پیش اتفاق افتاده اما موضوعی است که سال‌ها به آن توجه نشده بود. ضمن اینکه سال‌هاست درباره دانشمندان هسته‌ای که نخبه بودند و ناحق به شهادت رسیدند، کار جدی نشده است.

این فیلمساز با بیان اینکه همه کارگردانان علاقمند هستند فیلمشان را روی پرده سینما همراه با مردم ببینند، گفت: اتفاق تلخی است که اولین اثر بلند من یعنی «مصلحت» مجوز اکران دارد اما از سوی برخی از نهادها و سازمان‌ها اجازه اکران ندارد. اینکه ابتدا فیلم دوم من یعنی «هناس» در راه اکران است، برای خودم هم جالب است و امیدوارم فیلم «مصلحت» هم به برکت «هناس» اکران شود.

۹ دقیقه از «هناس» برای اکران عمومی کوتاه شد

دارابی در ادامه، اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر را فرصت خوبی برای دریافت نظرات متفاوت از مخاطبان مختلف دانست و بیان کرد: ما پس از اکران «هناس» در چهلمین جشنواره فیلم فجر احساس کردیم باید تغییراتی روی فیلم انجام دهیم. یکی از اتفاقات اضافه و کم‌کردن پلان‌هایی به «هناس» بود که در نهایت ۹ دقیقه از فیلم کوتاه شد.

وی تاکید کرد: نسخه جدید خوش‌ریتم‌تر، بهتر و جذاب‌تر است که امیدوارم مخاطب عام با آن ارتباط بهتری برقرار کند.

کارگردان فیلم سینمایی «هناس» با بیان اینکه هر فیلمی مجموعه‌ای اهداف مستتر در ذهن خود دارد که مخاطب با نزدیک شدن به جهان فیلم و برانگیخته شدن احساساتش می‌تواند آن را دریابد، اظهار کرد: ما تنها گوشه‌ای از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد را از زاویه دید همسرش به نمایش گذاشتیم. پس این اثر، یک فیلم کاملاً زنانه است و مخاطب می‌تواند به این مساله پی ببرد همسری که شوهرش چنین شغل حساسی دارد با چه مسایلی روبه‌رو است.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خانواده ها به ویژه بانوان با این فیلم ارتباط برقرار کنند که تصور می‌کنم این اتفاق خواهد افتاد اما در نهایت امیدوارم «هناس» خوب دیده شود و برای مخاطب جذاب و اثرگذار باشد.

منبع: فارس

شما مخاطبان عزیز می‌توانید با کمترین امکانات فیلم «هناس» را در شهر یا روستای خود و در مکان‌هایی مانند دانشگاه، حوزه علمیه، مدرسه، مسجد، حسینیه، فرهنگسرا و … اکران کنید. جهت دریافت راهنمایی و ثبت درخواست اکران اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید