خانه خانه1-3 حذف تئوریسین انقلاب - یادداشتی بر مستند «یک روز به خصوص»

حذف تئوریسین انقلاب – یادداشتی بر مستند «یک روز به خصوص»

به گزارش سایت راه‌نوشت، امام جمعه‌ی تهران به رسم همیشگی خود در محافل گوناگون اعم از جمع‌های دانشجویی، مساجد و هیآت به تبیین مبانی انقلاب، حزب جمهوری اسلامی و حرکات اهل نفاق می‌پردازند. ایشان از کسانی هستند که در مجلس شورای اسلامی، به منظور موافقت با طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر سخنرانی و دلایلی همچون دعوت بنی‌صدر به آشوب و اخلال در نظم جامعه اقامه کردند.

«یک روز به خصوص» یادآور برنامه‌ای برای حذف یک تئوریسین در خانه‌ی خدا می‌باشد. ترور آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (حفظه الله)در مسجد ابوذر و تاریخ ششم تیرماه 60، اولین ترور پس از عزل بنی‌صدر می‌باشد که به سبب بمبی در ضبط صوت که فردی به نشانه‌ی علاقه به ضبط صدای ایشان بر میز سخنرانی کار گذاشت، صورت گرفت.

علی رغم انفجار بمب و دو مرتبه انتقال ایشان تا مرکزی که امکانات درمانی مناسب را داشته باشد، ترور آیت‌الله خامنه‌ای نافرجام می‌ماند، هرچند شاهدان عینی می‌گویند که ضبط صوت به گونه‌ای کار گذاشته شده بود که چاشنی به قلب ایشان اصابت کند و شکی در انجام ترور باقی نماند و ایشان نیز مانند ترور فردای آن روز، همچون هفتاد و دو نفر که در راس آن‌ها شهید آیت‌الله بهشتی بود، از صحنه‌ی مخالفین منافقین حذف و انقلاب به فقدان یکی از مهم‌ترین تئوریسین‌های خود مبتلا گردد.

حذف تئوریسین انقلاب - یادداشتی بر مستند «یک روز بخصوص»
مستند یک روز به خصوص

مستند تنها به تصاویر آرشیوی محدود نمی‌شود و مستندساز با سه تن از شاهدان عینی نیز سخن می‌گوید؛ محافظ آیت‌الله خامنه‌ای که امروز راننده تاکسی است، امام جماعت مسجد ابوذر که همچنان در این کسوت حضور دارد و بسیجی مسجد ابوذر که اکنون از معتمدین آن محل می‌باشد. اگر چه در ضبط مصاحبه‌ها ضعف‌هایی در نوع فیلمبرداری، قاب‌بندی و … دیده می‌شود.

«یک روز به خصوص» یادآور خون دل خوردن‌ها اما سکوت در برابر توهین‌ها و خرابکاری‌های بنی‌صدر برای رضایت قلب امام خمینی (ره) است، یادآور تروری‌ست که همچنان آثار جراحات آن بر تن آیت‌الله خامنه‌ای هویداست، اویی که بر تخت بیمارستان نیز، نگران قلب امام (ره) و نظر وی می‌باشد و با جراحات فراوان، خطاب به امام (ره) می‌فرمایند: سر خم می سلامت شکند اگر سبویی.

نوینده: علیرضا حسن‌تبار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید