خانه خانه1-2 شبیه تو / یک قاشق مادری با زندگی اضافه

شبیه تو / یک قاشق مادری با زندگی اضافه

به گزارش راه‌نوشت، بعضی چیزها را حتی اگر نتوانی احساس هم کنی اما آنقدر دوست داشتنی هستند که فقط دلت بخواهد تماشایشان کنی؛ مثل مادری!

روایت مستند «مادرانه» از خانه‌های یکی از کوچه‌های تهران شروع می‌شود و بعد به محله‌ها می‌رسد و می‌شود یک اتفاق بزرگ، یک جرقه خوب.

«مادرانه» از مادرها و بچه‌هایی می‌گوید که از یک جمع دوستی کوچک با جوانه سوال و چالش مادری تلاش کردند این مسئله را حل کنند، اما فرمول خاصی برای این مسئله نبود و ترسی که از احساس تنها بودن در تربیت فرزند می‌آمد، انگار فقط تو با یک بچه گوشه‌ای از این دنیا افتاده‌ای و باید یک کاری کنی در حالی که نمیدانی چه کار و چه طور و تهش می‌رسیدی به یک واژه اذیت‌کننده؛ بچه مزاحم؛ مزاحم کار، فعالیت، درس و زندگی!

تجربه، آزمایش، بازی، ساختن، رنگ‌ها، از همه مهمتر بچه‌ها راه‌های رسیدن به جواب بودند تا بگویند مادرها تنها نیستند، شبیه همند، شبیه تو.

مستند مادرانه

یک سیر لذت بخش که حتی اگر هم با مادری زاویه داشته باشید دلتان می‌خواهد تماشایش کنید از بس خوشمزه از خلق دنیای کودکانه در مستند حرف می‌زنند. انگار شما درحال انجام مهمترین کار هستید در حالی که ظاهرا توی خانه مشغول یک دورهمی ساده‌اید، اما از بطن همین دورهمی‌ها مادرانه جان می‌گیرد تا بچه‌ها و مادرهای خسته را با هم آشتی بدهد و بگوید شما برای هم مانع نیستید اما به روایت تصویر!

شور و نشاط و حس خوب مثل یک نسیم بهاری سرد یا موسیقی دلنشین وسط مستند چرخ می‌خورد و نمی‌گذارد نیمه بگذاریدش. مادرانه به خاطر مادرهایش، دنیای آبی کودکانش و سادگی که دوست داشتن درونش می‌دود توی گوشتان زمزمه می‌کند که بلند شو، کارهای زیادی منتظر تو است، سوال‌هایی که باید جواب بدهی مثل مادری و همین جرقه می‌شود برای شروع‌های زندگی بخش.

با «مادرانه» حتی اگر مادر نیستید لذت مامان بودن را بچشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید