خانه خانه3 گپ و گفتی با محمد جواد رئیسی درباره ساخت یک کار چالشی...

گپ و گفتی با محمد جواد رئیسی درباره ساخت یک کار چالشی – «سد در سد» مستندی درباره مافیای کنکور

«محمدجواد رئیسی» تهیه کننده و کارگردان مستند «سد در سد»، گفت: جشنواره عمار یک جشنواره مردمی است و نوع پخش فیلم ها در این جشنواره متفاوت است از جشنواره های دیگر. در جشنواره های دیگر صرفا افرادی که بلیط فیلم ها را تهیه می کنند مخاطب جشنواره هستند اما جشنواره عمار به خاطر مردمی بودنش و اینکه اکران مردمی دارد همیشه برای مستندسازان اهمیت داشته است.

وی درباره مستند «سد در سد» که به جشنواره عمار راه یافته است، گفت: این مستند درباره مافیای کنکور و حواشی کنکور در کشور است و سعی دارد حواشی سیستم آموزشی را که حول مسئله کنکور جمع شده است را بررسی کند، تاریخچه آن را ببیند و نقاطی که باعث شده چنین وضعیتی بوجود آید را بررسی کند و برای آینده نیز راه حلی را ارائه دهد.

این کارگردان درباره هدف اصلی خود از ساخت چنین مستندی گفت: در فضای مجازی اغلب خبرهایی می بینیم مبنی بر اینکه یک دانش آموز در یک مدرسه به مشکل خورد و وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم که یک موضوعی تمام سیستم آموزش را زیر چتر خود برده است و آنهم مسئله کنکور است که بچه ها و سیستم آموزش پرورش طی آن به مشکل می خورد.

رئیسی ادامه داد: وقتی مسئله کنکور را بررسی کردیم دیدیم که در این میان چالش و بحرانی وجود دارد به نام مافیای کنکور و زمانیکه کلیت موضوع را بررسی می‌کنیم می بینیم که یک ساختار معیوبی وجود دارد که باعث می شود عده ای در این بین سودجویی کنند.

وی در ادامه نیز بیان داشت: علی رغم تمام مشکلاتی که برای سیستم آموزشی بوجود آورده است اما خب عده ای هم در آن میان در حال سودجویی هستند و اصطلاح مافیای کنکور از اینجا بوجود می آید. به همین خاطر زمانیکه با این مسئله مواجه شدیم تصمیم گرفتیم تا درباره آن مستندی بسازیم.

این تهیه کننده همچنین بیان داشت: اغلب افرادی که تلاش می کردیم با آنها مصاحبه کنیم راضی نمی شدند و خیلی سعی کردیم با نمایندگان مجلس در دوره های مختلف مصاحبه کنیم و شاید برای هر کدام از این افراد یکی دو ماه هم صبر کردیم اما حاضر به صحبت نبودند.

وی ادامه داد: برای همین چند مصاحبه ای با مسئولین سازمان سنجش و وزیر وقت آموزش و پرورش داشتیم که از آنها استفاده کردیم. همچنین علاوه بر اینها اطلاعاتی از آرشیو و مصوبات مجلس توسط جست و جوهای اینترنتی مان بدست آوردیم.

سایر عوامل این مستند عبارتنداز: تصویربردار امیر محمدی، تدوین گروه فرهنگی فواد، پژوهش علیرضا کرمی، صدابردار علیرضا صدرالدینی، گوینده حمید محمدی، صداگذار سعید بابایی، مدیر تولید علی احمدی، دستیار کارگردان حسین صفرزاده، دستیار تصویربردار حسین بیات، مجری طرح اوما فیلم.

منبع : خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید