خانه خانه1-3 از ترورهای کور تا شهادت رجایی و باهنر در سالی پرآشوب /...

از ترورهای کور تا شهادت رجایی و باهنر در سالی پرآشوب / «گزارش آشوب»منتشر شد

به گزارش راه‌نوشت، «گزارش آشوب» مستندی است به کارگردانی محمدرضا گیوه‌چیان و تهیه‌کنندگی رضا کریمی که دوران کوتاه ریاست‌جمهوری شهید «رجایی» و فعالیت‌‌ها و ترورهای منافقین و عاملان نفوذ در آن بازه زمانی، بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهد. در این مستند برای اولین بار تصاویری دیده‌نشده از تشییع شهیدان رجایی و باهنر به تصویر درمی‌آید.

ریاست‌جمهوری بنی‌صدر، عزل او از فرماندهی کل قوای مسلح، استیضاح آن خائن در مجلس، برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شهید «محمدعلی رجایی»، نگاهی به سبک زندگی آن شهید بزرگوار تا شهادت «رجایی» و «باهنر»، اعلام انزجار عمومی از گروهک منافقین و نیز شهادت رجال سیاسی مطرح در آن دوره از جمله شهید آیت از وقایع تاریخی‌ای هستند که در این فیلم مستند به آن‌ها اشاره شده است. مستند در نهایت با آغاز ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای به پایان می‌رسد.

این فیلم، یک مستند تمام آرشیوی است که در آن از هیچ گونه مصاحبه‌‌ای استفاده نشده است. رضا کریمی، تهیه‌کننده مستند دلیل استفاده نکردن از مصاحبه را متفاوت بودن روایت افراد مختلف از وقایع امنیتی آن سال‌ها ذکر می‌‌کند.

به گفته‌ی محمدرضا گیوه‌چیان، کارگردان فیلم، درباره‌ی سازمان منافقین فیلم‌‌های زیادی ساخته شده اما به خاطر عملکرد عجیب و غریب این گروه ترور، هم‌چنان سوژه‌‌های بسیاری می‌‌توان برای فیلم ساختن راجع به آن‌ها به دست آورد.

گیوه چیان در مورد این که آیا توانسته بی طرفانه مستندش را بسازد یا نه می گوید: «به نظرم بی طرفی اساساً برای مستندساز ممکن نیست. به هر حال هر کس عقاید و دیدگاهی دارد که نمی‌ تواند بر خلافش عمل کند اما منصف بودن برای من مهم است و انصاف با بی طرفی در مستندسازی فرق دارد. انصاف به این معنا است که حوادث را بدون تغییر روایت کنیم و به همین دلیل در مستند به بخش‌ هایی که تاریخ هم درباره‌اش سکوت کرده است، اشاره کردیم».

«گزارش آشوب» تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این مستند به بهانه هفته دولت و فرارسیدن سالروز شهادت شهید «رجایی» و شهید «باهنر» و یاران با وفایشان به تازگی منتشر و از سایت عماریار قابل تماشا است.

انتشار سکانسی از مستند که در آن مادری فرزند خود را به انقلابیون لو داده است و از سرنوشت پسرش یعنی اعدام، آسوده‌خاطر است بازتاب گسترده‌ای در بین کاربران فضای مجازی داشته است.

قسمتی از مستند گزارش آشوب که در بین کابران فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید