خانه گفت و گو کارگردان «سربرز» از کردستان می‌گوید - وقفی برای «وحدت» و سربلندی

کارگردان «سربرز» از کردستان می‌گوید – وقفی برای «وحدت» و سربلندی

به گزارش سایت راه نوشت، علی گایینی متولد سال 1361 در شهرستان قم پس از اخذ مدرک کاردانی خود از دانشکده فرهنگ و هنر تهران در سال 82 فعالیت خود را در تولید مستند، نماهنگ و فیلم کوتاه آغاز کرده و آثاری همچون «مهر و ماه»، «آیت شجاعت و تقوا»، «روسفید»، «مرگ یک رویا» و موفقیت در جشنواره اشراق و رسول مهربانی و جشنواره بین اللملی دانشجویی را در کارنامه هنری خود دارد.

علی گایینی، کارگردان مستند «سربَرز»، در گفت‌وگو با خبرنگار ما به بیان داستان مستند «سربزر» پرداخت و اظهار داشت: «سربَرز» در زبان کردی به معنای سربلند است و موضوع آن در مورد پیرمردی شافعی مذهب در روستای علی آباد شهرستان قروه است که اموال خود را جهت ساخت و استفاده دو مسجد در شهرستان قروه، یکی برای اهل سنت و دیگری برای شیعیان وقف می‌کند و فضای مثبتی از همگرایی اهل سنت و تشیع در این شهرستان بوجود می‌آورد.

وی افزود: در این اثر که با موضوع وحدت تولید شده، فضای کلی روستا و برخی از مسائل حاشیه‌ای مرتبط با آن به تصویر کشیده است.

کارگردان مستند سربرز، با اشاره به رابطه شیعیان و اهل سنت در روستای سربرز، بیان داشت: فضای حاکم بر این منطقه و تعامل شیعیان و اهل سنت بسیار مثبت است تا آنجا که سنت ازدواج در میان برقرار بوده و در خانواده‌های اهل سنت اسامی اهل بیت(ع) همچون علی، فاطمه، حسین و… به وفور یافت می‌شود.

علی گایینی، به گفت‌وگوی خود با خانواده حاج فرج که اموال خود را در راستای تحکیم وحدت وقف کرده، اشاره و خاطر نشان کرد: همسر و فرزندان حاج فرج با اینکه در ظاهر اموالی که به آن احتیاج داشتند را از دست داده بودند از این وقف بسیار خرسند بودند؛ چرا که اهمیت وحدت جامعه مسلمین را به خوبی درک کرده و در راستای آن تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به ایده اولیه این مستند، عنوان کرد: تهیه کننده مستند، آقای اکبر مخدومی سوژه این مستند را معرفی کردند و با توجه به ضرورت تقویت وحدت در کلام مقام معظم رهبری، برای تولید این اثر راهی کردستان شدیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید