خانه خبر چه فیلم هایی در روز نخست به نمایش در می آید؟ /...

چه فیلم هایی در روز نخست به نمایش در می آید؟ / از روایت جنگ بوسنی تا مدافعان حرم در شانزدهمین جشنواره مقاومت

به گزارش سایت راه نوشت، نمایش فیلم‌های نخستین روز از شانزدهمین جشنواره مقاومت از شنبه 1 آذرماه در سایت عماریار آغاز می شود که از مهمترین آثاری که قرار است در روز نخست این جشنواره به نمایش درآید می‌توان به مستند بلند سینمایی «عابدان کهنز»، تله فیلم «آواز های باد»، فیلم سینمایی «برف می بارد» و فیلم کوتاه «یک آن زندگی» و مستند «سنگربان» اشاره کرد.

دختری  جامانده در خرابه های جنگ بوسنی

تله فیلم «آوازهای باد» عنوان اثری به کارگردانی و نویسندگی محسن سوهانی است که قرار است در سانس نخست این اکران ها به نمایش در آید.

این فیلم روایتگر قصه دختر جوان و هنرمندی است متأثر از جنگ بوسنی که کارگردان سعی کرد از زاویه دید این شخصیت چالش ها و پیامدهای جنگ در زندگی مردمان این کشور و نقش و تأثیر کمک های انسان دوستانه و صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردمان مظلوم کشور بوسنی و هرزگوین را به نمایش می‌گذارد.

تله فیلم بلند داستانی «آوازهای باد»، محصول مشترک شبکه جهانی سحر و سازمان هنری رسانه ای اوج که کنندگی محمود بابایی و مجری طرح و مشاوره کارگردان بهروز ناصری در کشور بوسنی و هرزگوین و در دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سارایوو تولید شده است.

عابدان کهنز و روایت یک مسجد

مستند بلند سینمایی «عابدان کهنز» عنوان مستندی به کارگردانی مجید رستگار است که کارگردان در آن روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند را روایت می کند.

فیلم کوتاه یک آن زندگی در بخش بسیجیان

یکی از بخش های این دوره از جشنواره مقاومت ویژه فیلمسازان بسیجی است که یکی از کارهایی که در روز نخست در این بخش قرار است به نمایش در آید فیلم کوتاه «یک آن زندگی» به کارگردانی ولی الله صاحبکاری است.

این فیلم روایتگر زندگی مادر و دختری است که به بیماری کرونا مبتلا می شوند و به بیمارستان می روند و در آنجا زندگی شان دست خوش تغییراتی می شود.

برف می بارد پایان بخش روز نخست جشنواره

آخرین فیلم روز نخست جشنواره مقاومت فیلم سینمایی «برف می بارد»  است، اثری 50 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا قاضی از اصفهان که در خلاصه آن آمده است:

« تو را تیرباران کردند، تنها لباس هایت به من رسید، سال هاست از سوراخ های روی پیراهنت دنیا را نگاه می کنم»

«انتقام سخت» به کارگردانی عقیل عباس، «تضادها» به کارگردانی حمید و وحید ابراهیمی فرد، «خاک مهرآیین» به کارگردانی جواد اشرفیان و «فتح غریب» به کارگردانی عباس یوسفی عنوان نماهنگ هایی هستند که در روز نخست از شانزدهمین جشنواره مقاومت قرار است به نمایش در آیند.

لازم به ذکر است، مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری پلتفرم عماریار برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید