خانه گفت و گو پزشکی که پول بیمار به منزل نمی‌برد / «عبدالله»چگونه به «عمار» رسید؟

پزشکی که پول بیمار به منزل نمی‌برد / «عبدالله»چگونه به «عمار» رسید؟

مصطفی دالایی کارگردان مستند «عبدالله» از آثار راه‌یافته به دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره این مستند توضیح داد: اسم این مستند برگرفته از نام دکتر عبدالله بهرامی است که در چند نوبت معاون وزرای بهداشت بوده‌اند، اثری در سلوک آقای بهرامی در عرصه مدیریت و اخلاق پزشکی است.

به‌خصوص به‌واسطه اعتمادی که خیرین استان خراسان و مشخصاً شهر مشهد به ایشان داشته و دارند. گاهی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم خیرین به ایشان مراجعه کرده و مبالغی را کمک می‌کنند برای حمایت از بیماران نیازمند. آقای دکتر جمعیتی را به نام «میزبانان خورشید» راه‌اندازی کرده‌اند که وجوهات خیرین را جمع‌آوری می‌کنند تا در قالب خدمات درمانی به دست بیماران نیازمند برسند. فیلم ما در واقع پرتره‌ای از آقای دکتر بهرامی است.

این مستندساز حاضر در جشنواره «عمار» درباره جذاب‌ترین تجربه خود در مسیر ساخت این مستند گفت: زمانی که من فیلم را می‌ساختم، ایشان ریاست بیمارستان را برعهده داشتند و باید در وقت‌های مشخصی برای دیدار و گفتگو می‌رفتم. گاهی هم شرایط به گونه‌ای بود که امکان تصویربرداری از جلسات وجود نداشت.

دالایی در ادامه گفت: باید صبوری می‌کردم تا بتوانم از فعالیت‌های دکتر فیلم‌هایی ضبط کنم. یک بار که در اتاق انتظار دفترش نشسته بودم، دیدم فردی با لباس محلی روستاهای اطراف تربت جام به آنجا آمد.

احساس کردم چقدر چهره کاریزماتیکی دارد و چقدر به لحاظ تصویری زیباست. از آنجایی که دوربین و وسایلم هنوز در جعبه بود، با دوربین موبایل شروع به تصویربرداری کردم. مقداری که صحبت کرد، متوجه شدم از روستایی به نام فیروزکوه در میان تربت‌جام و صالح‌آباد آمده است.

وی ادامه داد: با این فرد وارد گفتگو و متوجه شدم به‌درستی هم نمی‌تواند راه برود. پاهایش از فشار درد و ساییدگی پرانتزی شده بود. گفت من برای دخترم می‌آیم که ۱۵ سال پیش تعویض کلیه داشته است.

هر ماه از روستا به مشهد می‌آیم تا برایش دارو بگیرم. آقای دکتر هم برای دخترم دارو می‌نویسد هم برای خودم و همسرم. دوربین اصلی را آماده کردم و از دیدار این فرد با دکتر فیلمبرداری کردم. متوجه شدم افراد زیادی هستند که از روستاها نزد دکتر می‌آیند و نه تنها دکتر از آن‌ها پولی نمی‌گیرد که پشت نسخه‌شان امضایی می‌اندازد تا داروها را به خرج دکتر تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید