خانه خانه1-1 همه چیز درباره کمیته اول انقلاب - گفت و گو با عبدالحسین...

همه چیز درباره کمیته اول انقلاب – گفت و گو با عبدالحسین بدرلو

به گزارش سایت راه نوشت، «عبدالحسین بدرلو»، کارگردان مستند «کمیته» درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند درباره کمیته است که در سال ۵۷ آغاز به کار می کند و در سال ۷۰ هم با شهربانی و ژاندارمری ادغام می شود. ایده اولیه این کار در سال ۹۵ مطرح و طرح اولیه نوشته شد. روایت این مستند، روایت تاریخ شفاهی است و روایت کلی از آغاز تا پایان فعالیت کمیته در ایران است.

این کارگردان همچنین درباره هدف گذاری این مستند نیز افزود: نیت مان تاریخ شفاهی کامل و جامع از کمیته مستقر بود چونکه از کمیته و فعالیت هایشان اطلاعات کاملی در دسترس نبود و به آنچه مدنظرمان بود در این فیلم مستند رسیدیم.

بدرلو همچنین با اشاره به منابع تحقیقاتی برای تولید این مستند، ادامه داد: ما منبع پژوهشی کامل و حتی نصفه هم در اختیارمان نبود و فیلم، مقاله، پایان نامه و کتابی هم درباره اش وجود نداشت تا به آن رجوع کنیم، برای همین پروسه پیش تولید و تولید زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: این مستند یک نسخه تلویزیونی دارد و یک نسخه سینمایی. در نسخه تلویزیونی نریشن داریم و مصاحبه هایمان هم بیشتر از نسخه سینمایی است و در نسخه سینمایی نریشن نداریم. اما اگر الان و دوباره بخواهیم همین مستند را بسازیم، باید روی فعالیت ها و خدمات اجتماعی کمیته تمرکز بیشتری داشته باشیم.

این کارگردان در ادامه بیان داشت: در مجموع ۱۷ نفر حاضر شدند با ما مصاحبه کنند و عده ای نیامدند چون دوست نداشتند نامشان تحت عنوان کمیته یادآوری شود. در این مستند از آرشیو بچه های کمیته کمک گرفتیم، مثل مصاحبه آقای هاشمی رفسنجانی، مهدوی کنی، هاشم صباغ زاده، رفیق دوست و … عده ای موافق و عده ای مخالف کمیته هستند.

این مستند به تهیه کنندگی مصطفی فتاحی برای حضور در جشنواره مردمی فیلم عمار ساخته شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید