خانه خانه3 از پایان تلخ اجتناب کردیم / هناس یک فیلم عاشقانه و...

از پایان تلخ اجتناب کردیم / هناس یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است نه جاسوسی

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «هناس» با حضور عوامل فیلم و با اجرای پدرام کریمی در خانه جشنواره برگزار شد.

به‌ گزارش راه‌نوشت، حسین دارابی (کارگردان)، محمدرضا شفاه (تهیه کننده)، سیاوش کردجان (تدوینگر)، احسان ثقفی (نویسنده)، آرش قاسمی (صداگذار)، سولماز غنی، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، امین میری، کوثر حیدری (بازیگران) در این نشست حضور داشتند.

همچنین شهره پیرانی، کسی که قصه‌اش‌ در این فیلم به ترسیم کشیده شده بود نیز در نشست خبری فیلم حضور داشت.

حسین دارابی کارگردان فیلم «هناس» درباره انتخاب بازیگران برای این فیلم اظهار کرد: انتخاب بازیگران یکی از سخت‌ترین مراحل کار است. انتخاب اشتباه می‌تواند تمام فیلم را نابود کند. خوشبختانه مریلا زارعی پیشنهاد ما را پذیرفتند و نتیجه خوبی رخ داد.

مریلا زارعی درباره نقش خود در فیلم «هناس» گفت: خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم و من هم گفتم که با توکل برخدا من در درون ایشان گوهری به نام عشق پیدا کردم و با همان احساس پیش می‌روم. من اولین بار بود که این فیلم را می‌دیدم ولی با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد.

دارابی درباره سوژه این فیلم بیان کرد: ما از زاویه دید شهره پیرانی به فیلم نگاه کردیم و چون در تشویش و گنگی به سر می‌برد، خواستیم این حس را تقویت کنیم، تا اینکه فیلم جاسوسی بسازیم. «هناس» یک فیلم عاشقانه و بیوگرافی است.

شفاه در ادامه همین بحث بیان کرد: تهدیدها و تشویش‌های ذهنی یک زن که همسر مردی است که خطر ترور او را تهدید می‌کند در این فیلم به تصویر کشیده شده است. یکی از این عزیزان به ما می‌گفت زمانی که همسر من ترور شد با این که درگیری عجیبی داشتیم تازه احساس رهایی از فشار پیدا کرده بودیم.

بهروز شعیبی بازیگر نقش اول مرد «هناس» درباره نقش خود در این فیلم اظهار کرد: بازیگری و کارگردانی دو مقوله جدا از هم هستند اما هرکدامشان انتخاب‌هایی هستند که از دل علاقه برمی‌آید و فیلم «هناس» از جهت سوژه ملتهبی که به آن می‌پردازد برایم سوژه‌ای محترم است و دوستش داشتم.

دارابی درباره ریتم کند قصه فیلم سینمایی «هناس» بیان کرد: ما با فیلمی بیوگرافیک عاشقانه طرف هستیم. فضای چنین اثری ایجاب می‌کند که ریتم قصه کند باشد و به آرامی پیش برود. اما من فکر می‌کنم موفق شدیم که ضرب‌آهنگ کار جوری پیش برود که ریتم قصه خسته‌کننده نباشد.

دارابی درباره پایان‌بندی فیلم «هناس» بیان کرد: من هم قبول دارم که این فیلم چند پایان دارد ولی این موضوع به ماهیت تلخی قصه برمی‌گردد. ما از این که پایان تلخ داشته باشیم اجتناب کردیم.

ثقفی نویسنده فیلم «هناس» درباره چند وجهی شدن داستان فیلم گفت: ما سعی کردیم روایتی را که از سمت خانواده رضایی نژاد و خانم پیرانی مشاهده شده را پرداخت کنیم و به ماجرای امنیتی ورود نکردیم.

دارابی در ادامه این بحث گفت: هدف ما ایجاد فضایی حسی برای مخاطبان بود.

دارابی درباره شخصیت وحید رهبانی در این فیلم بیان کرد: سعی ما این بود که نقش وحید رهبانی ضد قهرمانی دوست داشتنی نباشد و خدا را شکر وحید رهبانی با هوشی که داشت توانست به این مهم نزدیک شود.

سیاوش طهمورث بازیگر فیلم سینمایی «هناس» درباره چالش‌های نقش خود اظهار کرد: من تصور می‌کنم قبل از هر سوال باید دیدگاه‌هایمان به هم نزدیک شود. موضوع مهم برای من گیر کردن میان تعهد و عشق بود. باید دید در مقابل این تعهد انتخاب کاراکتر چه خواهد بود و ترسیم چگونگی ماندگار شدن این شخصیت در تاریخ چیزی بود که نظر من را به خود جلب می‌کرد.

طهمورث در ادامه گفت: چیزی که برایم جالب است این موضوع است که من سی و چند سال است که در این عرصه در حال فعالیت هستم اما تاکنون به حضور در اختتامیه این رویداد دعوت نشدم.

سیامک احمدی، طراح گریم درباره حضور خود گفت: خوشحالم که در این فیلم حسین دارابی به من اعتماد کرد و تجربه‌ای جذاب برایم رقم خورد.

امین میری یکی از بازیگران فیلم «هناس» درباره حضور در این فیلم عنوان کرد: شاید شرایط زندگی، افراد را به مسیرهای متفاوت بکشاند و از این رو بود که این اثر در نظرم جذاب بود.

سیاوش کردجان، تدوینگر «هناس»در مورد ریتم فیلم گفت: نهایت تلاش ما این بود که فیلم ریتم مناسبی داشته باشد و امیدوارم به این هدف رسیده باشیم و همه مخاطبان لذت برده باشند.

بهزاد جعفری، طراح صحنه درباره این فیلم گفت: کار کردن با حسین دارابی بسیار سخت است او به رنگ علاقه بسیاری دارد و خوشحالم که نتیجه چیزی شد که روی پرده تماشا کردید.

آرش قاسمی، صداگذار «هناس» درباره صداگذاری این فیلم بیان کرد: هدف ما این بود که صداها در جهت حس بازیگر باشد و رویکرد ما این بود کسی که اضطراب دارد صداها را بیشتر می‌شنود.

کوثر حیدری بازیگر خردسال این فیلم درباره نقش خود گفت: خوشحال هستم که در کنار تمامی عوامل در این فیلم کار کردم. من این نقش را بسیار دوست داشتم و به عوامل گفتم که من به شما قول می‌دهم که سربلندتان کنم.

شفاه تهیه‌کننده «هناس» درباره موضوع این فیلم تصریح کرد: فیلم «هناس» داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. المان‌ها در زندگی‌ واقعی دیده می‌شوند و هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت ما بود.

منبع: سایت مرکز اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید