خانه خبر معرفی مهم‌ترین فیلم‌هایی که روز پنجم در جشنواره مقاومت اکران می شوند

معرفی مهم‌ترین فیلم‌هایی که روز پنجم در جشنواره مقاومت اکران می شوند

به گزارش سایت راه نوشت، چهارشنبه همزمان با پنجمین روز از جشنواره فیلم مقاومت اکران آنلاین آثاری از جمله مستند های «ام غیاث»، «کراس» و تله فیلم های «خط مقدم» و «بن سای» انجام می شود که شما مخاطبان می توانید با مراجعه با سایت عماریار نظاره گر این آثار باشید.

ام غیاث، یک لشکر بود

چشمی گریان و لبی خندان؛ وصف حال زنی است که یک سال گذشته را با سخت ترین حوادث زندگی رو به رو بوده؛ شهادت چهار تن از پسران و از دست دادن ناگهانی همسرش.

 امّ غیاث، مادر چهار شهید از رزمندگان “دفاع وطنی” سوریه است. او در حومه ی دمشق زندگی می کند، در متن محلّه ای که تنها یکی دو کوچه با خط درگیری فاصله دارد، مستند «ام غیاث» روایتی است از مادری که لشکری در برابر داعشیان بود.

این فیلم به کارگردانی مجید ذوالفقاری و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی در مرکز مستند حقیقت تهیه و تولید شده است

موتور کراس و ماجراهای شهید مدافع حرم

مستند 40 دقیقه ای کراس تولید مرکز روایت فتح است که قصه زندگي شهيد مدافع حرم محمد كاظم توفيقي (پژمان) قهرمان موتور كراس را مصاحبه با همسر (طاهره خوبكار) و برادر و دوستانش روایت می کند

خط مقدم در حرم امام رضا(ع)

فیلم تلویزیونی «خط مقدم» داستانی گروهی را روایت می کند که در یک زیارت دوره ای به حرم امام رضا(ع) به سر پرستی حسین  خاطرات گذشته را با هم مرور می کنند.

 آستان قدس رضوی دربرنامه از پیش تعیین شده خانواده های شهدا , جانبازان را برای زیارت به حرم مطهر امام رضا می آورد. دریکی از این برنامه ها , یعقوب, نادر وحسین باهم همراه می شوند. انها با ورود به حرم امام رضا درحین زیارت ارتباطات خود در دهه شصت وزمان جنگ را به یاد می اورند.

این فیلم به کارگردانی بهرام صادقی در 90 دقیقه در مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی تهیه و تولید شده است.

بن سای و روایت یک جاسوسی

«بن‌سای» قصه جوانی به نام سحر است که در سال‌های گذشته پدرش را در یک عملیات تروریستی از دست داده است. او برای ادامه  تحصیل به خارج از کشور می‌رود و آنجا از طریق فضای مجازی با مردی به نام مهران آشنا می‌شود. سحر پس از سال‌ها به ایران باز می‌گردد و در یکی از مراکز حساس نظامی به خاطر سابقه خانوادگی و پروژه دانشگاهی‌اش مشغول به فعالیت می‌شود و این شروع ماجراست.

تله‌فیلم «بن‌سای» به کارگردانی روح‌الله ظریف و تهیه‌کنندگی سیدمهدی طباطبایی تولید شده است.

نماهنگ های «مث مهتاب» از اسحاق مجیدی، «سرزمین مادری» از اسلام قهرمانی، «خانه زاد» از سجاد معارفی، «بزک» از داوود احمدی، «Trump Et» از امین حق شناس نماهنگ هایی که هستند که روز پنجم جشنواره پخش خواهند شد.

لازم به ذکر است، مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری پلتفرم عماریار برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید