خانه خبر معرفی فیلم های چهارمین روز جشنواره مقاومت – یاد و خاطره مرحوم...

معرفی فیلم های چهارمین روز جشنواره مقاومت – یاد و خاطره مرحوم سلحشور با یک تله فیلم

به گزارش سایت راه نوشت، چهارمین روز از اکران آنلاین آثار شانزدهمین جشنواره مقاومت در سه بخش اصلی، سیدالشهداء و بسیجیان در سایت عماریار ادامه دارد و امروز مستندهای در خور توجهی از جمله «نت های مسی یک رؤیا»، «ماهرخ»، «زخم الماس» و مستند خارجی «غزه» پخش خواهند شد.

ماهرخ؛ روایت زن ایرانی تنها در سوریه سانس 14 تا 18 سه شنبه

مستند «ماهرخ» به کارگردانی محمدمهدی بهرامی‌نژاد و تهیه کنندگی سید رحیم هاشمی نژاد روایت زنی ایرانی به نام ماهرخ است که 15 سالی هست که ترک دیار کرده و با همسری سوری ازدواج کرده و در زینبیه زندگی می کند.

«جنگ چیز خیلی بدی است، خیلی بد» شاید این جمله جمله ای کلیشه ای باشد که در مورد کشورهای جنگ زده شنیده باشید، اما شنیدن این جمله از زبان ماهرخ حسینی در میان خرابه های خانه ای که سال ها صدای زندگی در آن جاری بوده شاید قلبتان را کمی بلرزاند و حدی درک کنید که جنگ جیز خیلی بدی است.

«نت های مسی یک رویا» و روایت امید زیر خرابه های جنگ – سانس 14 تا 18 سه شنبه

مستند تحسین شده «نت های مسی یک رویا» روایت پسر 10 ساله ای به نام ملوک است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می‌کنند و می‌فروشند اما شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، گرمای امید را در دل آنها زنده می‌کند و به خرابه‌ها و ویرانه‌ها رنگ و شادی می‌بخشد.

این فیلم که اثری جدید از رضا فرهمند کارگردان اثر تحسین شده «زنانی با گوشواره های باروتی» است امید را در میانه های جنگ و ویرانی به نمایش می گذارد.

فیلم کوتاه ولد؛ قصه ای از یک تولد زیر آوار – سانس 10 تا 14 سه شنبه

«ولد» روایت سرنوشت یک میهمان تازه در بیمارستان کوچکی در شهر غزه است که زیر بمباران هربار قسمتی از آن خراب می شود، قصه ای کوتاه از یک جدال مادرانه با بمبهای کودک کش، این فیلم به کارگردانی امیر عباس ربیعی در سال 1396 ساخته شده است و از بازی بازیگرانی ایرانی و خارجی بهره می برد.

مستند زخم الماس؛ روایت یک تحول هنری سانس 10 تا 14 سه شنبه

مستند «زخم الماس» روایتگر زندگی شخصی است که پیش از انقلاب کار ترانه سرایی در محافل ادبی و هنری اجرا می‌کرده است، اما با شروع انقلاب اسلامی مسیر حرکت هنری‌اش تغییر می کند و به یک آدم دیگر تبدیل می شود.

این مستند به کارگردانی عزیز بابا نژاد و با حضور کارشناسانی از جمله درویش رضا منظمی، فریدون شهبازیان، علی رضا حجتی، محمد جلیل عندلیبی در صدا و سیمای مرکز لرستان تهیه و تولید شده است.

قصه های پینوکیو 18 تا 22 سه شنبه

تله فیلم بلند «پینوکیو» اثری در ژانر کودک است که توسط رضا صافی کارگردانی شده و قصه پسری به نام همایون را روایت می کند که در رؤیای تصاحب جایزه مسابقه خاطره نویسی، پا به دنیای گذشته می گذارد و با شهید رئیسعلی دلواری آشنا می شود.

تله فیلم امان نامه و تهیه کنندگی مرحوم سلحشور 10 تا 14 سه شنبه

«امان نامه» عنوان تله فیلمی به کارگردانی «سیامک مختاری» و «محمدعلی مهری» است که درگیری سپاه پاسداران و تروریست ها را دست مایه ساخت اثر خود قرار داده اند.

این فیلم 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی مرحوم فرج الله سلحشور و مشاورت کارگردانی جمال شورجه ساخته شده است.

نماهنگ های بوی گل از فرامز گرجیان وسیاه و سفید از محمدرضا ملاعباسی و پویانمایی های پر و کاش از هادی امیری و رها فرجی و خاطرات زمستان از زهرا کبابیان و امیر مهدی صفدری از آثاری هستند که در روز چهارم جشنواره مقاومت در سایت عماریار اکران آنلاین خواهند شد.

لازم به ذکر است، مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری پلتفرم عماریار برگزار می‌شود.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید