خانه خانه1-3 او را به عالمیان بشناسانید / معرفی بسته آثار تصویری مرتبط با...

او را به عالمیان بشناسانید / معرفی بسته آثار تصویری مرتبط با امام زمان (ع)

به گزارش راه‌نوشت، امام زمان که می‌آید حکومتش جهانی است. از همان لحظه اول که بر کعبه تکیه می‌زند و می‌گوید «یا اهل العالم اناالمهدی»، «اهل عالم» را مخاطب قرار می‌دهد. او با همه‌ی مردم جهان کار دارد. او سایه ی لطف خدا بر سر تمام جهانیان است. او پدری مهربان است که دست نوازشش را بر سر تمامی مردمان جهان خواهد کشید. او رحمت است، رحمتی برای تمام عالمیان.

همانطور که به تصریح بزرگان، انقلاب ما مقدمه ظهور است، ما شیعیان هم باید مقدمه‌سازان ظهور باشیم. همه باید آینه در دست بگیریم. باید آینه در آینه او را بازتاباند و به همه جهان نشان داد. با هر توانی که داریم، با هر هنری که بلدیم. باید تمام اهل عالم او را بشناسند و تشنه او شوند. آن وقت است که او می‌آید.

انیمیشن، فیلم و نماهنگ از جمله ابزارهایی است که برخی برای نوشاندن جرعه‌ای از دریای او به مردمان انتخاب کرده‌اند که در ادامه به معرفی چندی از آن‌ها می‌پردازیم:

فیلم داستانی صحوری

فیلم داستانی «صحوری»، روایت زندگی «احمد بن اسحاق قمی» نماینده امام حسن عسکری (ع) در قم است که در تبدیل شهر قم از کانون زرتشت به مرکز تشیع نقش به سزایی داشته است. این عارف فرزانه توفیق تشرف به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) در سرتاسر عمر خویش را داشتند و منشا خدمات علمی و معنوی فراوانی بوده است.

فیلم داستانی صحوری

فیلم داستانی جمعه گل

«جمعه گل» ماجرای پسری از اهالی یزد است که نسبت به دوست افغانستانی‌اش بدبین شده و گمان می‌برد که او با داعش همکاری می‌کند. با وجود این شرایط، موقعیتی پیش ‌می‌آید که آن‌ها مجبور می‌شوند تا برای برگزاری مراسم نیمه شعبان، با هم لامپ تهیه کنند.

فیلم داستانی جمعه گل

مستند پوستین وارونه – انجمن حجتیه

دانش آموز سابق مدرسه علوی تصمیم می‌گیرد به بررسی خاستگاه و ریشه فکری مدرسه‌ای که سال‌ها در آن تحصیل کرده بپردازد. مستند «پوستین وارونه» با دستمایه قرار دادن یکی از موضوعات مهم تاریخ معاصر از جنبه تاریخی و فکری به مسأله انجمن حجتیه می‌پردازد و در این مسیر به گفتگو با آقایان حیدر رحیم‌پور، محمدفاضل استرآبادی،‌ وحید جلیلی، عزت شاهی، جواد منصوری، رحیم‌پور ازغدی، پناهیان می‌نشیند.

مستند پوستین وارونه

انیمیشن شاهزاده روم

پویانمایی «شاهزاده روم»، داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانوی پاکدامن به گونه ای رقم می خورد که وی نهایتاً با مردی از نوادگان پیامبر اسلام ازدواج می‌ کند.

انیمیشن شاهزاده روم

انیمیشن بنیامین

خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر.

انیمیشن بنیامین

انیمیشن مسجد جمکران

انیمیشن «مسجد جمکران»، داستان ساخت مسجد مقدس جمکران به دستور حضرت ولی‌عصر(عج) است. داستان از شبی شروع می‌شود که چند تن نزد شیخ حسن بن مثله جمکرانی آمدند و او را برای دیدار خدمت حضرت بردند.

انیمیشن مسجد جمکران

انیمیشن پسر مهزیار

انیمیشن «پسر مهزیار»، داستان یکی از دوستان و عاشقان امام زمان(عج) است که در اوایل غیبت آن حضرت زندگی می‌کرد و برای دیدار ایشان بیست سال به زیارت خانه خدا رفت ولی موفق به ملاقات امام نشد تا اینکه …

انیمیشن پسر مهزیار

انیمیشن امام را صدا کن

انیمیشن «امام را صدا کن»، داستان تشرف محمد بن بحرینی محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج) و ماجرای حل مشکل مردم بحرین توسط امام زمان است.

انیمیشن امام را صدا کن

کمیک‌موشن آقا مهدی خوب

«آقا مهدی خوب»، داستان دختر فقیری است که درد دل‌ها و مشکلات زندگی خود را به وسیله نامه‌ای به امام زمان (عج) می‌نویسد. نامه‌های او به یک خواب و حل مشکلات خانواده‌اش منجر می‌شود.

کمیک‌موشن آقا مهدی خوب

همچنین فیلم کوتاه‌های «میزبان» و «هر خانه یک پرچم» با موضوع جشن نیمه شعبان در بحبوحه شیوع کرونا ساخته شده‌اند و نماهنگ‌های «قبله آخرالزمانی‌ها»، «جمعه» و «اشتیاق» نیمه شعبان تولید شده‌اند.

جهت تماشای این آثار می توانید به سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید