خانه خانه1-2 مستند هجده هزار پا روایت زنده نگه داشتن امید در محاصره

مستند هجده هزار پا روایت زنده نگه داشتن امید در محاصره

به گزارش سایت راه نوشت، مستند هجده هزار پا اثری است از فراز شهر فوعه، روایتی پر از قصه های کوچک و بزرگ، منسجم از چند سال محاصره یک شهر شیعه نشین در سوریه و روایت امیدی که باید زنده بماند.

مستندساز دوربینش را بر فراز شهر فوعه برده است به دنبال روایت شهری است که 3 سال مردمش در محاصره جبهه النصره بوده اند و مقاومت کرده اند و برای زنده ماندن همه کار کرده اند.

کارگردان روایت مستندش را به جوانی اهل فوعه سپرده که تلاش دارد تا برای همشریان در محاصره اش کاری کند، او شخصیتی یافته که دغدغه مردم شهرش را دارد و تلاش می کند تا برایشان غذا و دارو از هوا ارسال کند و هم در نبرد با مسلحین و کمک به مردم حضور داشته باشد.

کارگردان با انتخاب خوب راوی توانسته روزهای ملتهب شهر فوعه را برای مخاطب روایت کند، تصاویر آرشیوی و فیلم هایی که کارگردان از درون شهر در محاصره به دست آورده و در مستند استفاده کرده، مستند «هجده هزار پا» را به مستندی تماشایی تبدیل کرده است.

«هجده هزار پا» روایت امید است، امیدی که باید زنده بماند، روایت تلاش هایی که می خواهند این روزنه تاریک نشود.

یکی از دیالوگ های مستند می گوید که نقطه به نقطه شهر این روزها صحنه ترژادی است، چیزی شبیه فیلم، فیلم پر از صحنه های ترژادی از محاصره است.

گفتنی است، مستند هجده هزار پا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «مهدی شامحمدی» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و با مشارکت مؤسسه روایت فتح تولید شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید