خانه خانه1-2 مستند قزل قیه یک پرونده مطالبه قسط است / جریان انقلابی با...

مستند قزل قیه یک پرونده مطالبه قسط است / جریان انقلابی با احدالناسی عقد اخوت نبسته‌

حسن عباسی، رییس اندیشکده یقین پس از تماشای مستند قزل قیه در سخنانی گفت:

مستند معدن سنگ طلا «قزل قیه» یک فیلم مستند نیست، یک پرونده مطالبه قسط است.

مستند بر موضوعی دست می گذارد که اگر به آن پرداخت نشود، خیلی ها می توانند از تعارض ساختارها و قوانین بین نهادها و دستگاه ها استفاده کنند و بعضی از اموال عمومی را سند بزنند.

این فیلم مستند از نظر مضمون و محتوا چیزی کم نگذاشته و هر کسی که صاحب نظر بوده و هر مقام مسئولی که می توانسته نظر بدهد را جلوی دوربین آورده است.

قطعاً مجلس و دولت و قوه قضائیه باید نقش و وظیفه خود را در این زمینه ایفا کنند و مردم هم یاد می‌گیرند تا برای احقاق حق خود از چه راه ها و زمینه هایی باید وارد شوند.

کسی که در جمهوری اسلامی تکیه زد بر این مناصب و خلاف آن چه که  خدا و قرآن و ائمه گفتند عمل کرد، خدا پس گردنی می زند و دیدیم ریزش مدیران در جمهوری اسلامی در سطح منتظری‌ها و بنی‌صدرها و بازرگان‌ها را . چرا کارشان به این جا کشیده شد!؟ چون آن صندلی هایی را که اشغال کرده بودند را می خواستند به معیارهای دموکراسی‌های غربی مدیریت کنند و در نتیجه سقوط کردند.

یک راه پاسخگو کردن این ها این است که چنین مستندهایی نظیر قزل قیه را ببینند؛ چرا که این ها نتیجه مدیریت این دوستان است ولی خب عده‌ای می گویند ما نسبت به نهادهای انقلابی و نهادهای زیر نظر رهبری نمی توانیم انتقاد کنیم چرا که آن که آن ها یک قدرت هایی دارند!. چه کسی گفته بنیاد شهید یا ستاد اجرایی فرمان امام قدرت دارد!؟

ما در جمهوری اسلامی و در مسیر حرکت جریان انقلابی نشان داده‌ایم که با احدالناسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

کاری که مؤثر باشد به دو گروه بر می خورد یا به مسئولان بر می خورد و یا به مردم. برای اصلاح مسئولان و مردم در این حوزه‌ها باید حوصله کرد.

باید کار به جایی برسد که دیگر کسی جرأت خصوصی کردن معادن را نکند و به بخش خصوصی بدهد و طرفین دعوا هم خود را کنار بکشند، بعنی قوه قضائیه، وزارت صنعت و معدن و ستاد اجرایی هم خودشان را بکشند کنار و کسی هم این وسط از مسئله استفاده کند و با تریلی معدن را بار بزند و برود.

در مستند «قزل قیه» می بینیم که مردم شهر سریش آباد جلوی چشم شان می بینند آن چه که به این ها مربوط است و باید در زندگی این ها تأثیر بگذارد و برای جوانان این ها ایجاد شغل کند و سهم این هاست و باید به آن ها پرداخت شود را کسی دیگر می برد.

  بالاخره قسط یعنی سهم هر کس هر جه هست باید به آن پرداخت شود.        

تماشای مستند قزل قیه در سایت عماریار

مستند قزل قیه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید