خانه خانه1-1 نمایشی از به خدمت گرفتن ویروس‌ها در رمزگشایی از یک اپیدمی /...

نمایشی از به خدمت گرفتن ویروس‌ها در رمزگشایی از یک اپیدمی / صحبت‌های نادر طالب‌زاده درباره مستند جدیدش

به گزارش راه‌نوشت، نادر طالب‌زاده در لایوی اینستاگرامی پیرامون مستند «رمزگشایی از یک اپیدمی» صحبت‌هایی داشته که در ادامه می‌خوانیم:

ویروس کرونا سابقه‌دار است

حرفم در مستند رمزگشایی از یک اپیدمی این است که ویروس کرونا سابقه و تاریخ دارد. تاریخی که من از آن شناسایی کردم از اول انقلاب اسلامی است، حرکتی ضد اسلامی که ریشه‌اش تقابل با دین است، در این حوزه سال 2007 که در مکه بودم تحقیقاتی را شروع کردم.

مستند این‌گونه شروع می‌شود که ما ماجرای حج خونین دهه 60 را دست کم گرفتیم.

دلیل ملاحظات عده ای با حکومت عربستان چه بود؟

چرا؟ چرا دنیا سانسورش کرد؟ و مهم‌تر از آن این‌که بعدها چه اتفاقی افتاد؟ بعد از این اتفاق، ایران یکی دو سال به حج نرفت. قاعدتاً بعد از فرمایش امام (ره) ما نباید می‌رفتیم، ولی پس از رحلت امام (ره) بلافاصله با زدوبندها، بده‌بستان‌ها، رفاقت‌های خصوصی و ملاحظاتی که بعضی‌ها در حکومت ما با عربستان داشتد در حج را باز کردند. مردم به حج رفتند ولی نمی دانستند که چرا آنفولانزا می‌گیرند.

این ماجرا پیگیری نشد چون ایران هر ساله می‌خواست به حج برگردد. تقریبا 14 سال پیش، سال دوم که به حج تمتع رفتم دوباره دیدم همه کاروان‌ها مریض‌اند و همان تب و لرز را دارند. تصمیم گرفتم به‌جای ساخت مستندی با موضوع عرفان حج، درباره شیوع بیماری در حج صحبت کنم.

خوش رقصی کرونا برای پنتاگون

در آن سفر بود که برای اولین بار از دکتر حج و زیارت شنیدم آب زمزم آلوده است؛ سم آرسنیک دارد و نیتراتش 10 برابر تحمل انسان است. اعتراض کردم که برای چی شما سکوت می‌کنید؟ مگر نه اینکه این یک نوع بیوتروریسم است؟ می‌گویید انیستیتو پاستور این نامه را به ما داده، فقط دوربین را خاموش کن. خاموش کردم، ولی این همه انسان مریض شده. خودم را نمی‌توانم خاموش و سانسور کنم.

در برنامه راز هم در رابطه با این واقعیت چند برنامه داشتم، آن موقع نمی‌دانستم اسمش کرونا ویروس است، فقط می‌گفتم آنفولانزایی که در حج تمتع بعد از حج خونین اتفاق افتاد، معمولا چهار تا پنج ماه آنفولانزا طول می‌کشید و با هیچ دارویی خوب نمی‌شد. این جنگ بیولوژیک بود که از تظاهرات داخل مکه و مدینه شروع شد. ایران سردمدار این تظاهرات عظیم بود. فکر کنم تنها کسی هم هستم که این موضوع را پیگیری کردم.

 کاروان ما کاروان صدا و سیما بود و دکتر سفیدی، دکتر این کاروان، گواهی می‌دهد از 200 نفر اعضای کاروان ما هر 200 نفر تب دارند و به آنفلونزایی مشکوک مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا یک زمینه 30 ساله دارد

معتقدم که زمینه‌سازی برای اتفاق کنونی، در حج، طی30 سال تمرین شده است.

در مستند، دکتر کرمی اشاره می‌کند به کاری که در دهه هشتاد لابراتور پنتاگون روی یک ژن به نام ژن خدا‌جویی انجام می‌دهد. کتاب‌ها و مقاله‌هایش هست و در مستند آوردیم. هیچ کس به این موضوع اشاره نمی‌کند چون می‌خواهند رد گم کنند که این کرونا از ووهان آمده است. اول فیلم هم می‌پرسیم که آیا از ووهان آمده؟ آخر فیلم می‌گوییم خودشان می‌گویند که از ووهان نیامده است. ولی چقدر ترامپ و بقیه روی این موضوع مانور دادند که از ووهان آمده و به یک ویروس چینی اشاره می‌کردند.

آقای دکتر مردانی که در کمیته‌ی کرونا هستند در جام جم گفتند آنفولانزایی که در حج بود و همه دچارش بودیم و با هیچ دارویی خوب نمی شد نوعی از کرونا ویروس بود. کرونایی که حدود 5 ماه شما را لنگ می‌کرد. در این مدت خسته و رخوت زده بودید و به دیگران هم منتقل می‌کردید. نمی‌کشت ولی می‌انداخت. مثل اینکه در جنگ تصمیم بگیرید یک عده‌ای را شیمیایی کنید یا با یک سیستمی آن‌ها را از کار بیندازید تا نتوانند بجنگند. لزوما نمی‌کشیدشان؛ از لحاظ دشمن یک نفر مجروح بشود بهتراست تا کشته شود. چون آدم مجروح چند نفر دیگر را هم درگیر می‌کند .

اگر برنامه‌ای می‌ساختم و از شبکه افق پخش می‌شد چند درصد می‌دیدند؟ برای همین تصمیم گرفتم یک مستند بسازم. این مستند را به روس، چین، المیادین و پرس‌تیوی هم می‌فرستم تا ببینم چه کسی اهل سانسور است و چه کسی نیست؟ وچه عکس‌العملی نشان می‌دهند؟

جهت تماشای این مستند می‌توانید به سایت عماریار (مستند رمزگشایی از یک اپیدمی) مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید