خانه خانه3 «مرا ببین» روایتی از شهرت شاخ های مجازی/ همه مثل تتلو و...

«مرا ببین» روایتی از شهرت شاخ های مجازی/ همه مثل تتلو و ساشا سبحانی نیستند

به گزارش راه نوشت، حمید یادروج تهیه‌کننده مستند «مرا ببین» از تولید این مستند با موضوع شاخ‌های اینستاگرام و فضای مجازی خبر داد.

حمید یادروج تهیه‌کننده مستند «مرا ببین» که با موضوع شاخ‌های اینستاگرامی برای پخش از تلویزیون و وی‌اودی ها آماده می‌شود، بیان کرد:«شاخ‌های مجازی موضوع مهمی بود که تاکنون به آن پرداخته نشده بود با این حال زاویه نگاه ما به این موضوع صفر و صدی نبود که به طور مثال بگوییم همه شاخ ها و بلاگرهای فضای مجازی منفی هستند بلکه نقاط ضعف و قوت را با هم نمایش دادیم.»

شاخ های مجازی از کجا شروع کردند؟

وی با اشاره به اینکه از طریق یک واسطه توانسته است با این شاخ‌های مجازی گفتگو داشته باشد عنوان کرد: ما ابتدا سراغ یکی از افرادی رفتیم که چند سالی است در این حوزه فعالیت دارد و هم خودش بلاگر است هم در جریان زندگی بسیاری از این شاخ‌های مجازی بود که از کجا شروع کرده‌اند و یا چطور به این میزان از رشد فالوورهای دو میلیونی یا سه میلیونی رسیده‌اند.

یادروج درباره قالب مستند نیز توضیح داد:«همزمان با پرداختن به این فعالان مجازی روایت موازی هم داشتیم درباره کسانیکه در حوزه هنر فعالیت می‌کنند و سوژه ما فردی بود که چند سال است تئاتر می‌کند و می‌خواهد دیده شود اما هنوز به نتایجی که می‌خواهد نرسیده است. به هر حال حرف و هدف هر دو روایت ما این است که می‌خواهند دیده شوند.»

بهره گیری از کارشناسان و روانشناسان

وی با اشاره به بهره‌گیری از کارشناسان مختلف در این مستند اظهار کرد:«ما با روان‌شناس و جامعه‌شناس هم گفتگو داشتیم و حتی سراغ روان‌شناسی رفتیم که خودش با بلاگرها و شاخ‌های مجازی ارتباط داشته است و چنین افرادی جزو مراجعان او بوده‌اند و همچنین از تاثیرگذاری آن‌ها روی نوجوانان می‌گوید. همچنین در بخشی با خود مردم از قشرهای مختلف هم صحبت کرده‌ایم و نظر آنها را هم جویا شده‌ایم.»

شاخ های مجازی

تهیه‌کننده «مرا ببین» با اشاره به تغییر زندگی بسیاری از این شاخ‌ها عنوان کرد:«بسیاری از این کاراکترها زندگیشان به قبل و بعد از شهرتشان تقسیم می‌شود شهرت و پول کاملاً زندگی آنها را از این رو به آن رو می‌کند و البته طبیعت این کار هم همین است که باید نگاه متفاوتی داشته باشید و خود را عوض کنید. فردی بوده است که شاید از جایی در یک خیابان متوسط شروع کرده است اما امروز به ماشین‌های مدل بالا و بالای شهر رسیده است. این میان برخی قید و بندی ندارند و برخی همچنان به خصوصیات و حد و مرزهای اخلاقی پایبند هستند.»

تتلو و ساشا سبحانی در مستند «مرا ببین»

وی اضافه کرد:«در طول مستند نگاهی هم به زندگی افرادی چون تتلو و ساشا سبحانی داریم و در عین حال بنا نداریم بگوییم همه شاخ‌های مجازی مانند همین افراد هستند و همانطور که پیش از این گفته شد نگاه صفر و صدی نداریم.»

یادروج درباره مصاحبه با بلاگرها نیز تصریح کرد:«ما سراغ عمده افراد مشهور این حوزه رفتیم اما به دلیل موقعیتی که دارند از دوربین می‌ترسند و نمی‌خواهند حتی با یک جمله، حاشیه‌ای برایشان پیش بیاید.»

وی درباره پایان تولید این مستند نیز عنوان کرد:«این مستند فعلاً به‌صورت تک قسمت آماده شده است، ما از اردیبهشت فیلمبرداری را شروع کردیم که البته کار منظم نبود اما تا مردادماه طول کشید. تدوین و صداگذاری هم حدود ۴۰ تا ۴۵ روز زمان برد و امیدوارم تا یک ماه آینده نهایی شود. فعلاً هم در حال رایزنی برای پخش از تلویزیون و وی‌اودی ها هستیم تا کار به پایان برسد.»

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید