خانه یادداشت مانور انقلابیون در روز دوم جشنواره مقاومت

مانور انقلابیون در روز دوم جشنواره مقاومت

به گزارش سایت راه نوشت، در دومین روز اکران آنلاین فیلم های جشنواره مقاومتبخشی دیگر از آثار برگزیده این جشنواره در سایت عماریار اکران خواهند شد که در این متن سعی داریم به معرفی منتخبی از این آثار خواهیم پرداخت.

مستند «مهدی عراقی را بکش»  مستندی پرتره با محوریت زندگی حاج مهدی عراقی از مبارزان انقلابی است که فعالیت فعالیت سیاسی‌اش را با شهید نواب صفوی آغاز کرد، بعد از آن به نهضت امام خمینی (ره) پیوست و 7 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط گروهک فرقان ترور شد.

در این مستند، 30 چهره از میان خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی زندگی حاج مهدی عراقی را از تولد تا شهادت در چهار دوره تاریخی روایت می‌کنند که از میان آنها به علی اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیق‌دوست، فرخ ‌نگهدار، بهزاد نبوی، محمدکاظم بجنوردی و عزت‌الله مطهری می‌توان اشاره کرد.

«مهدی عراقی را بکش»  به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی در مرکز بسیج صداوسیما تهیه و تولید شده است.

مستند آن شش نفر؛ روایتی گمشده از تاریخ معاصر

مستند بلند «آن شش نفر»، روایتی گمشده از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران است، روایتی از شکل‌گیری و فعالیت‌های نخستین گروه انقلابی است که علیه حکومت پهلوی قیام کردند، گروه انقلابی ابوذر که در سال ۱۳۴۷ فعالیت خود را شروع کرد و پس از پنج سال توانست خودش را به عنوان یک گروه تأثیرگذار بر سقوط رژیم پهلوی ثابت کند.

این مستند 55 دقیقه ای توسط محمدعلی یزدان پرست کارگردان کاشانی تهیه و تولید شده است و در این مستند اسنادی به نمایش گذاشته می‌شود که پرده از برخی ابهامات ۵۰ ساله برمی‌دارد.

ماکاروف و روایت یک گمشده

فیلم کوتاه «ماکاروف» روایت قصه ای است که در جبهه های جنگ تحمیلی بازگو می‌شود، این اثر 9 دقیقه ای که محصول خانه فیلم داستانی اوج است به کارگردانی سید سجاد قافله باشی و تهیه کنندگی حسین شیرعلی تولید شده است.

در خلاصه این داستان آمده است: «کنار هواکشو گشتی؟»، «بله آقا! هم اونجا رو گشتم هم تو اتاقتو!»، «من همه جارو گشتم اینجا نیست!»، «حتما خوب نگشتی آقا مرتضی»

مجنون بی لیلی؛ دو برادر، دو رزمنده

 تله فیلم «مجنون بی لیلی» روایت قصه دو برادر رزمنده دوران دفاع مقدس به نام های مرتضی و مجتبی است که در جنگ شیمیایی می شوند و از هم دور می مانند، این تله فیلم به کارگردانی جهانبخش سلطانی، تهیه کنندگی مجید عکاف زاده، در صدا و سیمای مرکز اصفهان تولید شده است که در بخش اصلی شانزدهمین جشنواره مقاومت با دیگر آثار بخش بلند به رقابت خواهد پرداخت.

کارت قرمز در زندگی

فیلم کوتاه «کارت قرمز» از دیگر آثار کوتاهی است که در روز دوم جشنواره فیلم مقاومت اکران خواهد شد، این فیلم روایت زن و مردی مسن است که در دادگاه حاضر شده اند و مرد تصمیم دارد همسر خود را طلاق دهد اما زن علاقه ای به طلاق دادن مرد ندارد، این اثر 12 دقیقه‌ای در دانشگاه صدا و سیما و با همکاری بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه شده است.

شبی که ماه کامل شد؛ پایان بخش روز دوم

پایان بخش اکران‌های روز دوم جشنواره مقاومت اکران اثر تحسین شده «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی است.

این اثر تحسین شده که تا به حال در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی جوایز بسیاری را کسب کرده روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که پس از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است.

نماهنگ های روز دوم

نماهنگ های کنارت «می مانم وطن» به کارگردانی آرش بختیاری، «یادها» به کارگردانی مرتضی مقدس و «مث مهتاب» به کارگردانی اسحاق مجیدی نماهنگ هایی هستند که در روز دوم جشنواره مقاومت اکران خواهند شد.

لازم به ذکر است، مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری پلتفرم عماریار برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید