خانه گفت و گو ماجرای 1700 نامه در دکور «با حسین حرف بزن»

ماجرای 1700 نامه در دکور «با حسین حرف بزن»

محمدامین پرواس تهیه‌کننده برنامه «با حسین حرف بزن» هدف این برنامه را معرفی امام حسین(ع) به‌عنوان یک شخصیت جهانی می‌داند که هر آدمی در هر موقعیتی می‌تواند با ایشان ارتباط برقرار کند.

به گزارش سایت راه‌نوشت، «با حسین حرف بزن» برنامه‌ای است که افراد در جایگاه‌ها و مشاغل مختلف بی‌واسطه و بدون حضور مجری، با سیدالشهدا (ع) سخن می‌گویند. این برنامه نخستین بار سال ۹۴ روی آنتن شبکه نسیم رفت و فصل هشتم آن، تولید سازمان هنری رسانه‌ای اوج و شبکه نسیم است که از ابتدای محرم به پخش رسید.

محمدامین پرواس تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «با حسین حرف بزن» درباره تفاوت ساختار فصل جدید این برنامه با فصل‌های گذشته گفت: ساختار اصلی برنامه همان روال گذشته است، به این علت که دو هدف اصلی برنامه حفظ شود؛ یکی موضوع خلوت کردن و ارتباط متفاوت با امام حسین (ع) جدای از فضای منبر و دیگری بیان این مطلب که امام حسین (ع) مربوط به همه اقشار و آدم‌هایی هستند که در جامعه زندگی می‌کنند، بنابراین به‌واسطه این موضوع فرم اصلی برنامه حفظ شده است.

۱۷۰۰ نامه در دکور برنامه از امام حسین (ع)

پرواس با بیان اینکه سعی داشتیم در برنامه فرمی غیر از منبر ارائه دهیم افزود: برای ارتباط نزدیک‌تر مخاطب با امام در دکور برنامه حدود هزار و هفتصد نامه وجود دارد که در آن‌ها از مدل‌های رفتاری امام حسین (ع) گفته شده است. حدود هفتاد حدیث در طول زندگی ایشان از حضرت نقل شده و ما آمدیم این‌ها را تبدیل به فرم نامه کردیم. مثلاً اگر امام حسین (ع) فرمودند غیبت کار بدی است ما این را در قالب نامه امام حسین (ع) خطاب به یک شخص آورده‌ایم؛ به طور مثال به این شکل که از حسین فرزند علی به دوستان حسین، «عزیز من اگر می‌خواهید در روضه من فلان کار را کنید بدانید که من با غیبت مشکل دارم.» این مطالب را در یک ارتباط مستقیم با امام حسین (ع) بیان کردیم تا کسی که دارد آن نامه را می‌خواند هم دلنشین‌تر شود و هم تأثیرگذار، ضمن اینکه از فرم منبر هم خارج شویم.

وی تصریح کرد: لحن نامه طوری است که منِ خواننده آن را حس کنم. این خیلی مهم است که حرف همان حرف فاخری است که ۱۴۰۰ سال پیش زده شده ولی زبان عربی نداریم. اگر امام حسین (ع) راجع به نماز گفتند، که خیلی هم گفتند، این را در این دوره زمانه باید طوری بگوییم که در کسانی که به نماز هیچ حسی ندارند آن حس ایجاد شود.

این تهیه کننده اضافه کرد: مثلاً در مورد ارتباط با خدا خیلی تاکید داشتند، ولی اینکه این موارد چه‌طور مطرح شود، مهم است. تعدادی از نامه‌ها هم دلنوشته‌های آدم‌های مختلف است که در طول سال به صفحات برنامه دایرکت یا کامنت کرده‌اند. این اتفاق برنامه امسال را نسبت به قبل متفاوت کرده است.

از مدافع حرم تا اقلیت‌ها و شیفتگی برای امام حسین (ع)

وی افزود: امسال مهمان آشوری داشتیم، مهمان مدافع حرم هم داشتیم که در انتهای ارتباط با امام حسین (ع) جانش را هم گذاشته است. از طرفی خواننده، بازیگر، باتری‌ساز و … داشتیم و سعی کردیم جامعیت این ارتباط را نشان دهیم. همچنین خارج از ایران افراد زیادی هستند که از این محتوا استفاده می‌کنند. هدف کار هم همین بوده که بگوییم امام حسین (ع) برای گروه خاصی نیستند و در هر موقعیتی که هستیم و هر جایی از زندگی که ایستاده‌ایم می‌توانیم با ایشان ارتباط بگیریم.

تهیه‌کننده برنامه «با حسین حرف بزن» عنوان کرد: خیلی از مهمان‌های خانمی که هرسال داریم حجابی که باید باشد را ندارند ولی ارتباطشان با امام حسین (ع) حفظ می‌شود. این را من خیلی جاها گفتم که چیزهایی که به ما می‌گویند و اصل را اینها می‌دانند مثل نماز و روزه و حجاب و … به دید من پشت یک چیزی به نام محبت قرار می‌گیرد، یعنی تو اگر محبت را نسبت به مادرت داشته باشی هر کاری بخواهی حتماً انجام می‌شود. من حسم این است که محبت امام حسین (ع) باعث می‌شود که آن خانم بگوید من امام حسین (ع) را دوست دارم و او دوست دارد که من حجاب داشته باشم پس کاری به چیز دیگری ندارد و این اتفاق می‌افتد.

محمدامین پرواس در پایان گفت: در تیم ما که حدود سی نفر هستند اقشار مختلف حضور دارند. تیم ما کاملاً تیم جوان و به روز و با نگاه‌های متفاوت است که همه دور این داستان جمع شده‌اند.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید