خانه خانه3 سازمان سینمایی سوره اولین چراغ را روشن کرد / فیلم خانم بابایی...

سازمان سینمایی سوره اولین چراغ را روشن کرد / فیلم خانم بابایی در مرحله نگارش فیلمنامه

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که رهبر معظم انقلاب در تقریظ‌شان سفارش به تولید فیلم براساس آن کردند، مدتی است که توسط حوزه هنری در حال تبدیل به فیلمنامه اولیه است.

به گزارش سایت راه‎‌نوشت؛ تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، نوشته حمید حسام از انتشارات سوره مهر، صبح دیروز 9 شهریورماه رونمایی شد.

نکته مهم این تقریظ تاکید رهبر انقلاب بر تولید فیلم براساس داستان زندگی خانم کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، شخصیت اصلی این کتاب است. ایشان در این خصوص نوشتند: “ساخت فیلم براساس زندگی خانم بابائی حرکت مهم و مؤثری در جهت معرفی و آبروبخشیدن به خانواده‌ی اسلامی و مرد مسلمان است، و نباید از آن غفلت شود.”

اما طبق تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته میان سازمان سینمایی سوره و انتشارات سوره مهر امضا شد، حق هرگونه اقتباس یا برداشت از آثار انتشارات سوره مهر به سازمان سینمایی سوره حوزه هنری واگذار شده است. بر همین اساس پیگیر وضعیت اقتباس از این اثر شدیم و بر طبق شنیده‌ها، سازمان سینمایی سوره حوزه هنری پروژه نگارش فیلمنامه براساس کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» را در کنار چندین پروژه اقتباسی دیگر از برخی کتب مهم انتشارات سوره مهر از مدتی پیش آغاز کرده و همچنان ادامه دارد اما هنوز جزییاتی از آن منتشر نشده است.

این سازمان همچنین در کنار این اقدام، پروژه تولید تیزر سینمایی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» را به منظور معرفی و تبلیغ این کتاب ارزشمند، در دست ساخت دارد و هم اکنون مراحل پیش‌تولید و طراحی دکور خود را در شهرک سینمایی غزالی و شهرک سینمایی دفاع مقدس سپری می‌کند که روایتی فرمی از زندگی در ژاپن تا سفر به ایران توسط این کاراکتر است.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، شرح حال زندگی خانم کونیکو یامامورا، تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس است که به سبا بابایی شهرت دارد. این کتاب به صورت داستانی وقایع ایران را از پنجاه سال قبل تاکنون روایت می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید