خانه دسته‌بندی نشده فیلمنامه؛ معضل اصلی در انیمیشن ما

فیلمنامه؛ معضل اصلی در انیمیشن ما

جنایت در همه جا محکوم است
حمید جمالی در پاسخ به این پرسش که چطور شد که ایده این فیلم به ذهن تان رسید گفت: بنده بیشترین دغدغه ام این بود که بتوانم نفس یک عمل بد و زشت را بررسی کنم و نشان دهم که کار های ما با هر نیتی که انجام شود در آخر به خودمان بر می گردد. در کشورهای مختلف اتفاقات مشابهی با آنچه که در فیلم من مورد بحث است افتاده است به نظر هیچ تفاوتی نمی کند که ما در کدام کشور زندگی می کنیم مهم این است که نفس جنایت مورد انزجار همه دنیا است. خروجی گرفتن این انیمیشن حدود یک ماه و نیم زمان برد به دلیل این که امکانات کافی به لحاظ سخت افزاری وجود نداشت اما بنده به همراه گروهی که این فیلم را می ساختیم به دلیل موضوع ارزشی آن با علاقه این کار را به اتمام رساندیم.

معضل اصلی ما فیلم نامه در انیمیشن

وی در ارتباط با این که بیشترین معضل در فضای فیلم های انیمیشن چیست گفت: قبل از هر چیزی، حتی بودجه برای تولید فیلم انیمیشن به فیلم نامه های خوب و اصولی نیاز داریم باید فیلم نامه نویس هایی را پروش دهیم که آن ها نقاط عطف و کشمکش های فیلم نامه را بشناسند و تمام عناصر را به درستی جای خود قرار دهند. مگر ما در این چند سال اخیر انیمیشن های کمی را تولید کرده ایم ؟! اما کدامیک از آنها دارای فیلم نامه قوی و مطابق با چهار چوب های سینمایی نوشته شده است. فیلم هایی را می شناسم که فیلم نامه اش در مدت زمان یک هفته نوشته شده است برای نوشتن یک فیلم نامه باید تحقیق و پژوهش صورت بگیرد. ابتدا باید از ریشه شروع کرد و بعد به سراغ سایر بخش ها رفت.

فرار مخاطب با شنیدن شعار

او این چنین ادامه داد: باید دقت داشته باشیم در چنین شرایطی است که ما وقتی به تکرار و شعار زدگی در آثار مان می رسیم مخاطب خود را فراری می دهیم. زمانی که فیلم نامه ای در مدت زمان یک هفته نوشته می شود نویسنده آن به دلیل تخیل نکردن و هم چنین کمبود تحقیق و پژوهش ابتدایی ترین مسائل را وارد فیلم می کند و داستان برای همه قابل حدس می شود دیدن چنین فیلمی وقت تلف کردن است.

با تلفیق راست و دروغ مخاطب ما را می ربایند

این کارگردان با بیان این مطلب که باید نوع نگاه و برخورد کانال های بیگانه را با مخاطبان کشورمان مورد بررسی قرار دهیم گفت: کانال های بیگانه ای که دشمنی شان با ملت ایران نیاز به اسباط ندارد با یک سیاست درست و اصولی مخاطب خودشان را در داخل ایران پیدا می‌کنند. آن ها حرفهای درست را در آثار و اخبار خود به ما نشان می دهند اعتماد ما را جلب می کنند و سپس در بین آن ها به ظرافت دروغ را نیز می پرورانند در حقیقت با سوء استفاده از اعتماد مخاطب خود اهداف شوم و ضد انقلابی شان را به خورد بیننده ایرانی می دهند. باید در این راستا یک روانشناسی درست از مخاطب ها صورت بگیرد باید بررسی هایی انجام شود که بیننده بعد از دیدن برنامه هایی از این دست در طی یک مدت زمان مشخص دچار چه تحلیلی از فرهنگ خودش می شود آنها با ادغام راست و دروغ به آنچه می خواهند می رسند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید